زمان اعلام نتایج نهایی دکتری 97

زمان اعلام نتایج نهایی دکتری 97

آزمون دکتری امسال نیز همانند سال های پیش در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد. ثبت نام آزمون ورودی دکتری (Ph.Dاز تاریخ 96/09/01 آغاز و تا 96/09/07 ادامه خواهد داشت. ثبت نام آزمون دکتری به صورت اینترنتی بوده که همزمان با آن، دفترچه راهنمای ثبت نام در پایگاه سنجش آموزش کشور (www.sanjesh.org)  منتشر می شود.

سازمان سنجش در نیمه ی دوم بهمن ماه اطلاعیه هایی را مبنی بر دریافت کارت ورود به جلسه و برگزاری آزمون در نشریه پیک سنجش و سایت اینترنتی سازمان انتشار می نماید که متقاضیان شرکت در آزمون می توانند از هفته ی ابتدایی اسفندماه (3-1 اسفند) نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و برگ راهنمای آزمون از طریق سایت سازمان اقدام کنند.

سازمان سنجش زمان برگزاری آزمون ورودی دکتری را جمعه 14 اسفندماه 1396 اعلام نموده است و مطابق جدول زمانبندی نتایج دکتری به صورت کارنامه اینترنتی، در هفته آخر فروردین ماه 1397 از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می گردد.

از نیمه ی اول اردیبهشت ماه 1397 داوطلبانی که در آزمون دکتری مجاز شناخته شده اند، می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش اقدام به انتخاب رشته نمایند. شایان ذکر است که  نتایج دکتری (Ph.D) سال 97، دهه ی اول شهریورماه اعلام می گردد.

نحوه مشاهده ی نتایج نهایی دکتری 97

نتایج دکتری

داوطلبان عزیز می توانند در بازه ی زمانی مشخص شده توسط سازمان سنجش (دهه ی اول شهریورماه)، (در صورتی که در دانشگاه سراسری مجاز شناخته شده و انتخاب رشته نموده اند، با ورود به سایت سازمان سنجش (Sanjesh.org) و در صورتی که در دانشگاه آزاد مجاز شناخته شده و انتخاب رشته نموده اند، با ورود به سایت دانشگاه آزاد اسلامی (Azmoon.com) و با مراجعه به بخش دکترای تخصصی)، کارنامه ی نهایی آزمون دکتری سال 97 را مشاهده نمایند.

نتایج دکتری97

شایان ذکر است که به منظور مشاهده کارنامه خود می توانید به 2 روش اقدام کنید. در روش اول جستجو بر اساس شماره داوطلبی، نام خانوادگی، نام، شماره شناسنامه و سال تولد صورت می پذیرد. در نهایت با وارد نمودن کد امنیتی، می توانید نتایج نهایی دکتری 97 را مشاهده نمایید.

کارنامه نهایی دکتری 97

مطابق جدول زمانبندی منتشر شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور، زمان برگزاری آزمون ورودی دکتری (Ph.D) در روز جمعه 14 اسفندماه 1396 می باشد. نتایج اولیه آزمون ورودی دکتری در هفته ی آخر فروردین ماه

اعلام می شود.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند، می توانند بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته  تحصیلی آزمون دکتری، نسبت به انتخاب و ثبت کد رشته محل های مورد نظر (حداکثر تا 50 کد رشته محل) (با توجه به رشته امتحانی خود) در بازه ی زمانی تعیین شده توسط سازمان سنجش (نیمه ی اول اردیبهشت ماه 1397) اقدام نمایند و در نهایت تاریخ انجام مصاحبه را در واحدهای دانشگاهی انتخابی، پیگیری نمایند.

نتایج نهایی آزمون ورودی دکتری (Ph.Dدر دهه ی اول شهریورماه اعلام می شود که مطابق آن، افراد (در صورت پذیرفته شدن) فقط در یک کد رشته محل پذیرفته می شوند و در نهایت می توانند کارنامه ی نهایی خود را نیز مشاهده نمایند.

[bs-quote quote="در آزمون دکتری، به ترتیب اولویت انتخاب رشته، قبولی در یک کد رشته انجام می پذیرد" style="style-17" align="center" color="#d9603b"][/bs-quote]

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری 97

با توجه به اینکه سازمان سنجش نتایج نهایی آزمون ورودی دکتری (Ph.Dسال 1397 را در دهه ی اول شهریورماه منتشر می کند، پذیرفته شدگان بایستی زمان ثبت نام را از طریق دانشگاهی که در آن پذیرفته شده اند، پیگیری نموده و با در دست داشتن مدارک لازم جهت ثبت نام به صورت حضوری و یا اینترنتی نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

نتایج دکتری

نتایج دکتری97

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 19 اسفند 1392
انتخاب رشته دکتری

انتخاب رشته دکتری سراسری 97


مرحله انتخاب رشته دکتری سراسری 97 بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 97 است و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شوند، می توانند برای انتخاب رشته اینترنتی دکتری سراسری 97 آماده شوند. در مرحله انتخاب رشته داوطلب مجاز شده می بایست 50 کد رشته محل را بر اساس علاقه و سیاست های تحصیلی و شغلی خود انتخاب کند. مجاز شدن به انتخاب رشته دکتری 97، الزاماً به معنی پذیرش در دوره ی دکتری نیست و بعد از آن ظرفیت های پذیرش دانشگاه ها و نیز ارزیابی تخصصی در مصاحبه دکتری تعیین کننده خواهند بود. انتخاب رشته دکتری سراسری 97، دارای شرایط و شیوه  لازم به منظور رسیدن به نتایج متناسب با رتبه و کارنامه قبولی داوطلب است  که در ادامه به آنها می پردازیم.

شرایط انتخاب رشته دکتری 97:


داوطلبانی که در آزمون دکتری در 4 اسفندماه شرکت کرده اند و در این آزمون با توجه به کارنامه کتبی که از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود، مجاز به انتخاب رشته دکتری در دوره های مشخص شده هستند، شرایط انتخاب رشته دکتری سراسری 97 را دارند و می توانند با توجه به دفترچه انتخاب رشته دکتری که در سایت سازمان سنجش قرار داده می شود و قابل دریافت و دانلود است، معمولاً امکان انتخاب 50 کد رشته محل وجود دارد و لزوماً مجاز به انتخاب رشته شدن در دوره های روزانه، شبانه، پیام نور و یا بورس اعزام به خارج به معنی پذیرفته شدن نخواهد بود. متقاضیان بورس اعزام به خارج از کشور لازم است دارای شرایطی همچون: 1. شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری و مجاز به انتخاب رشته شدن در دوره روزانه و بورس اعزام به خارج، 2. انتخاب کد رتشه محل بورس اعزام به خارج در صورت داشتن شرایط بورس خارج از کشور 3. کسب حد نصاب علمی لازم در کد رشته محل انتخابی و معرفی شده توسط سازمان سنجش به مرحله مصاحبه علمی 4. کسب نمره قبولی در کد رشته محل مربوطه به شیوه آموزشی – پژوهشی

مهلت انتخاب رشته دکتری 97


بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری به صورت کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش در هفته آخر فروردین ماه، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند، مهلت دارند در نیمه اول اردیبهشت ماه، انتخاب رشته نمایند.

مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری 97 قابل تمدید نیست و اگر امکانی برای تمدید آن باشد، بسیار کم است. از این رو لازم است داوطلبان در زمان تعیین شده با توجه به دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 97 و ضوابط و اصول انتخاب رشته صحیح، انتخاب رشته دکتری را انجام دهند.

نحوه انتخاب رشته دکتری سراسری 97:


با ورود به سامانه انتخاب رشته اینترنتی که از دو راه 1- کد پیگیری و شماره پرونده 2- کد ملی، شماره پرونده و شماره داوطلب انجام می شود، امکان انتخاب 50 کد رشته محل وجود دارد. فرم انتخاب رشته نام دانشگاه، نام رشته و گرایش و کد رشته را شامل می شود که مانند فرم نمونه زیر است:

پیش نویس فرم انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز) سال 1397

داوطلبان لازم است کمترین خطا را در انتخاب رشته داشته باشند و ابتدا فرم پیش نویس را پر نموده تا نسبت به اشتباهات احتمالی آگاه شوند و آن را رفع کنند. کارنامه قبولی که رتبه و درصدهای دروس را در بر می گیرد، تعیین کننده نوع دوره هایی است که فرد مجاز به انتخاب رشته در آنهاست. از این رو با توجه به این دوره ها و علاقه و دیگر اهداف تحصیلی و شغلی وی، 50 کد رشته، اولویت بندی می شوند و در پایان کد 15 رقمی رسید انتخاب رشته سراسری برای داوطلب صادر می شود که به منزله تأیید انتخاب رشته دکتری 97 است. نکته ای که اهمیت دارد، این است که پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی دوره دکتری، حق شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری سال بعد را نخواهند داشت. از این رو ضروری است که در انتخاب رشته دقت لازم را داوطلبان داشته باشند.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 19 اسفند 1392
آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، آزمون برگزار شده برای ورود داوطلبان دوره کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی است که توسط وزارت بهداشت و هماهنگ با دانشگاه آزاد برگزار می شود . دقت داشته باشید که ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت از طریق سازمان سنجش انجام نمی شود.

آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت و آزمون رشته های پزشکی دانشگاه آزاد ادغام شده است.

آیدانیتو ، فضای هوشمند آمورش و مشاوره

 

اطلاعات زیر با توجه به دفترچه ی آزمون سال ۹۶ تنظیم شده است و پس از انتشار دفترچه ی سال ۹۷ تغییرات اعمال می شوند.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۷

با توجه به تاریخ ثبت نام سال گذشته حدس می زنیم ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۸-۹۷ نیز در نیمه ی اول اسفند ماه ۹۶ صورت گیرد.

شرایط ثبت نام در کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۷

شرایط اختصاصی درج شده در دفترچه ی راهنمای ثبت نام آزمون ارشد ۹۷ مختصراً به شرح زیر می باشد:

  1. فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی و بالاتر متناسب با رشته ی انتخابی و یا دانشجویان سال آخر دوره ی کارشناسی که تا ۳۱-۰۶-۹۷ فارغ التحصیل می شوند مجاز به ثبت نام هستند.
  2. عدم اشتغال به تحصیل در همان مقطع یا مقاطع دیگر در همان دانشگاه یا دانشگاه دیگر
  3. دارندگان معادل یا میانگین کل کمتر از ۱۲ در دوره ی کارشناسی مجاز به شرکت در آزمون نیستند.
  4. تحصیل دوره ی کارشناسی ارشد تمام وقت می باشد و هر اشتغالی غیر از تحصیل ممنوع می باشد.
  5. کسانی که در سال ۹۶ پذیرفته دوره ی روزانه هستند مجاز به شرکت در آزمون ارشد نیستند.
  6. افرادی که یکبار در دوره ی کارشناسی ارشد روزانه مدرک دریافت کرده اند و دوباره در دوره ی ارشد روزانه پذیرفته شده اند، باید شهریه ی معادل شبانه پرداخت کنند.
  7. برای داوطلبان رشته های ۱) پرستاری مراقبت های ویژه ۲) پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان ۳) پرستاری اورژانس ۴) تکنولوژی گردش خون داشتن حداقل ۲ سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی الزامی می باشد.
  8. کسب حداقل ۳۰ % نمره ی آزمون و ۵۰% نمره ی میانگین شرکت کنندگان برای قبولی الزامی است.

نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۹۷

برای ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۸-۹۷ کافیست به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرسsanjeshp.ir مراجعه کرده و نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت نام اقدام کنید. پس از تکمیل فرم ثبت نام و آپلود مدارک اسکن شده ثبت نام تکمیل شده و در پایان یک کد رهگیری در اختیار داوطلب قرار می گیرد.

دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

دفترچه راهنمای ثبت نام ارشد وزارت بهداشت چند روز پیش از آغاز مهلت ثبت نام آزمون منتشر می گردد که شامل دو بخش زیر است:

الف) ضوابط و نحوه برگزاری آزمون

ب) جداول

برای دانلود دفترچه ثبت نام آزمون وزارت بهداشت + pdf کلیک کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

۱- فایل اسکن شده عکس ۴×۳ با فرمت JPG، ابعاد ۳۰۰x 400 و حداکثر حجم kb100-200

۲- اسکن صفحه اول شناسنامه

۳- اسکن هر دو سمت کارت ملی

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

هزینه ثبت نام در سال ۹۶ برای هر رشته ی انتخابی ۳۳۰.۰۰۰ ریال بوده است. از این رو در سال ۹۷ تفاوت چندانی نخواهد داشت. در زمان انتشار هزینه ثبت نام جدید را متعاقباً اعلام می داریم.

تاریخ برگزاری کنکور ارشد وزارت بهداشت ۹۷

زمان برگزاری آزمون های ارشد و دکتری وزارت بهداشت در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ تغییر نکرده و آزمون ارشد در خردادماه و آزمون دکتری ۹۷ در تیرماه برگزار می گردد.

تمدید مهلت ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت ۹۷

وزارت بهداشت در خصوص ثبت نام ارشد و یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی داوطلبانی که موفق نشدند در مهلت اولیه ثبت نام خود را تکمیل کنند، معمولاً دو الی سه روز را به عنوان مهلت تمدید شده ی ثبت نام درنظر می گیرد که حدس می زنیم در مورد تمدید مهلت ثبت نام ۹۷ نیز این اتفاق تکرار شود. اگر چه توصیه اکید ما بر ثبت نام زودهنگام و در روزهای آغازین مهلت ثبت نام است.

idanito


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : یک شنبه 29 بهمن 1392
انتخاب رشته ارشد آزاد 97

انتخاب رشته ارشد آزاد 97

بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد که برای متقاضیان آزاد و سراسری به صورت یکجا برگزار می شود در دهه دوم خرداد،  انتخاب رشته ارشد آزاد  97 انجام می شود. کنکور ارشد سراسری و آزاد در هم ادغام شده است و برای مشاهده اعلام نتایج لازم است متقاضیان سراسری و آزاد در سایت سازمان سنجش با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی، کارنامه خود را مشاهده کنند. بر طبق کارنامه و نتایج به دست آمده داوطلب که شامل نمرات اکتسابی، وضعیت مجاز و نمره کل و رتبه داوطلب در سهمیه و بدون سهمیه است، می بایست  انتخاب رشته ارشد آزاد  را انجام دهند. در ادامه به شرایط و نحوه انتخاب رشته ارشد آزاد 97 می پردازیم.

تغییرات در انتخاب رشته ارشد آزاد 97 

از آنجایی که کنکور سراسری و آزاد برای دومین سال متوالی با هم ادغام شده و در قالب یک کنکور در اسفندماه برگزار شد ، سازمان سنجش مجری برگزار کننده آزمون کارشناسی ارشد ، تاریخ دقیق اعلام نتایج آزمون ارشد را نهم خردادماه اعلام کرد . در ادامه سازمان سنجش روز پنج شنبه دهم خرداد ماه را برای انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته، در نظر گرفت ولی با توجه به اینکه راه انتخاب رشته دانشگاه آزاد از دانشگاه سراسری جدا است به نظر می رسد که اطلاع از کلیه ظوابط و شرایط  انتخاب رشته ارشد آزاد  ضروری به نظر می رسد.

پس از رویت کارنامه اولیه ، حتی اگر رتبه و تراز خوبی را کسب نموده باشید ، تنها نیمی از راه را پیموده اید . به یاد داشته باشید که تنها یک انتخاب رشته حرفه ای شما را به مقصد خواهد رساند

زمان انتخاب رشته ارشد آزاد 97 

از آنجایی که آزمون کارشناسی ارشد سراسری با آزاد در یک روز برگزار شد ، نتایج اولیه که در آن مجاز شدن داوطلب به منظور انتخاب رشته درج می شود نیز توسط سازمان سنجش در نهم خردادماه منتشر می شود . در کارنامه اولیه منتشر شده توسط سازمان سنجش مشخص می شود که داوطلب مورد نظر در دانشگاه های آزاد ،سراسری ( پیام نور ، غیر انتفاعی و ...)  و یا هر دو مجاز به  انتخاب رشته آزاد ارشد   است .  شایان ذکر است که در صورت عدم مجاز شدن در هیچ یک از گروه ها ، داوطلب حق انتخاب رشته نخواهد داشت. پس آنچه در کارنامه اولیه منتشر شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور مهم به نظر می رسد ، شرط مجاز شدن است.

بر طبق تجربیات سال گذشته ، انتخاب رشته دانشگاه آزاد حدوداً یک هفته پس از آغاز انتخاب رشته سازمان سنجش خواهد بود. پس با این حساب از آنجایی که سازمان سنجش اعلام نموده است که دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد سراسری را در تاریخ دهم خرداد ماه منتشر می کند ، به نظر می رسد که دانشگاه آزاد دفترچه انتخاب رشته خود را در تاریخ هفده خرداد ماه در سایت سنجش و آموزش دانشگاه آزاد (Azmoon.org) قرار دهد.

در نهایت داوطلبان بایستی پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد 97 ،  به سایت آزمون دانشگاه آزاد مراجعه نموده و نسبت به انتخاب 100 الویت اول با توجه به کد ضریب ها ، اقدام به انتخاب رشته نمایند. لازم است داوطلبان در مهلت تعیین شده برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد ، مراحل انتخاب رشته را طی کنند و  چرا که برای تمدید مهلت آن نمی توان نظر قطعی داد .

شرایط انتخاب رشته ارشد آزاد 97

برای  انتخاب رشته  آزاد ارشد   لازم است که داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده باشند و با توجه به اعلام نتایج اولیه و کارنامه، موفق به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده باشند.

در واقع شرایط انتخاب رشته ارشد آزاد 97 این است که متقاضی با توجه به کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته ارشد آزاد شده باشد و این ضابطه برای متقاضیان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد لازم است.

نحوه انتخاب رشته ارشد آزاد 97

 انتخاب رشته آزاد ارشد   به صورت اینترنتی است و داوطلبان علاقه مند به پذیرش در دانشگاه آزاد بعد از رویت کارنامه اولیه در سایت سازمان سنجش، لازم است به سایت azmoon.org مراجعه نمایند و بعد از وارد کردن اطلاعات ثبت نام و کد دسترسی وارد صفحه انتخاب رشته شوند. کد دسترسی در کارنامه اولیه به صورت قرمز رنگ درج می شود.

برای   انتخاب رشته ارشد ازاد   لازم است قسمت های مختلف یک کارنامه را آنالیز نماییم تا بر طبق آن متقاضیان بهتر بتوانند انتخاب رشته نمایند.

در اولین مرحله به منظور انتخاب رشته خرید کارت اعتباری انتخاب رشته ضروری است . بدین منظور پس از مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد و ورد به بخش انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد در قسمت سمت راست بر روی خرید کارت اعتباری انتخاب رشته کلیک نموده و کارت اعتباری را با استفاده از کارت های عضو شتاب خریداری نمایید.

پس از خرید کارت اعتباری ، با مراجعه به بخش انتخاب رشته می توانید انتخاب رشته نمایید . در این مرحله با وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز و شناسه انتخاب رشته می توانید 100 کد رشته محل را انتخاب کنید.

 

پس از ورود به سامانه انتخاب رشته ، فیلد اول شماره داوطلبی ، فیلد دوم اعلام علاقه مندی پیام نور و غیر انتفاعی و فیلد سوم وضعیت انتخاب رشته متقاضی است که در صورتی موفق به کسب رتبه و تراز لازم شده باشد، در هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد می تواند انتخاب رشته نماید.

فیلد چهارم کارنامه ، معدل تأثیرگذار داوطلب و فیلد پنجم کد و نام رشته امتحانی متقاضی است.

فیلد ششم را نمرات اکتسابی داوطلب در هر یک از دروس اختصاصی و عمومی پر می نماید.

فیلد هفتم وضعیت متقاضی در هر کد ضریب در رشته امتحانی اول است که شامل کد ضریب ها که همان زیر مجموعه های رشته آزمونی است. مثلاً مجموعه تاریخ دارای کد ضریب های تاریخ ایران باستان، تاریخ ایران اسلامی و دیگر گرایش های آن است.

نمره کل که همان تراز کسب شده داوطلب در هر یک از کد ضرایب امتحانی است.

رتبه متقاضی در سهمیه که به تأثیر و در نتیجه تغییر سهمیه ها در رتبه وی توجه دارد.

رتبه متقاضی بدون سهمیه که همان رتبه خالص داوطلب است.

آخرین رتبه مجاز در سهمیه دوره های روزانه که به آخرین فرد قبولی با داشتن رتبه درج شده در کارنامه توجه دارد. نتیجه در دوره روزانه که وضعیت مجاز شدن یا نشدن متقاضی را بیان می کند. رتبه داوطلب در سهمیه در دوره های غیر روزانه و دانشگاه آزاد به رتبه لازم برای انتخابی غیر از دانشگاه های روزانه توجه دارد و ستون آخر به آخرین رتبه مجاز در سهمیه ، دوره های غیر روزانه و دانشگاه آزاد و نتایج مربوط به مجاز شدن یا نشدن وی می پردازد.

با توجه به وضعیت های مجاز در هر یک از دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و آزاد در کارنامه و نیز آخرین رتبه های مجاز می بایست متقاضیان انتخاب رشته ارشد آزاد با خرید کارت انتخاب رشته در سایت azmoon.org با وارد کردن کد دسترسی، 100 انتخاب خود را به ترتیب اولویت بندی در فرم اینترنتی انتخاب رشته وارد نمایند.

هنگام وارد نمودن اولویت ها، دو کد لازم است در فرم  انتخاب رشته ارشد ازاد  درج شود که یکی کد ضریب رشته مجاز شده و دیگری کد دانشگاه مجاز شده است. انتخاب ها می بایست با توجه به علاقه و در نظر گرفتن تمامی قوانین انتخاب رشته مثل ظرفیت های پذیرش،  وضعیت مجاز شده داوطلب و آخرین رتبه های قبولی و نیز توجه به ترازهای قبولی بدبینانه، خوشبینانه و واقع گرایانه باشد.

در این برآورد، متقاضی لازم است بر طبق کارنامه و ترازهای قبولی داوطلبان سالهای قبل، محدوده منطقی، ترازی که برای رشته و دانشگاه مورد نظر او لازم است را به صورت احتمالی مشخص نماید. که از این مقدار کمتر خوشبینانه و از این مقدار بیشتر بدبینانه خواهد بود.

سهمیه ها نیز در ظرفیت های ورودی مؤثر هستند و اگر دانشگاهی دارای ظرفیت محدود است، معمولاً سهمیه ها در صف اول جذب شدن قرار دارند.

با توجه به تمامی این نکات انتخاب رشته ارشد آزاد 97 را انجام دهید و اگر رتبه و تراز شما در سطح قابل قبولی باشد، قطعاً پذیرفته خواهید شد.

بدون کنکور ارشد آزاد 97

داوطلبانی که در کنکور ارشد آزاد 97، مجاز به انتخاب رشته نشده اند، هنوز یک فرصت دیگر برای ورود به کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد دارند و آن بدون کنکور ارشد آزاد است.

بر این اساس متقاضیان بدون اینکه نگران کنکور و نتایج آن باشند، می توانند بدون کنکور در دانشگاه مورد نظر خود انتخاب رشته نمایند و ادامه تحصیل دهند. بدون کنکور فرصت دوم داوطلبان دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته و پذیرش در دانشگاه آزاد است.

در نهایت پس از بررسی دقیق انتخاب رشته آزاد 97 ، پیشنهاد ما این است که سری هم به مقاله دفترچه انتخاب رشته ارشد 97 بزنید.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : شنبه 19 خرداد 1392
دفترچه انتخاب رشته ارشد

انتخاب رشته ارشد آزاد 97

بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد که برای متقاضیان آزاد و سراسری به صورت یکجا برگزار می شود در دهه دوم خرداد،  انتخاب رشته ارشد آزاد 97  انجام می شود. کنکور ارشد سراسری و آزاد در هم ادغام شده است و برای مشاهده اعلام نتایج لازم است متقاضیان سراسری و آزاد در سایت سازمان سنجش با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی، کارنامه خود را مشاهده کنند. بر طبق کارنامه و نتایج به دست آمده داوطلب که شامل نمرات اکتسابی، وضعیت مجاز و نمره کل و رتبه داوطلب در سهمیه و بدون سهمیه است، می بایست انتخاب رشته ارشد آزاد 97 را انجام دهند. در ادامه به شرایط و نحوه  انتخاب رشته ارشد آزاد 97  می پردازیم.

زمان انتخاب رشته ارشد آزاد 97 

بر طبق  دفترچه انتخاب رشته ارشد  ، زمان انتخاب رشته دهه دوم خرداد ماه خواهد بود. بنابراین مطابق با این تاریخ ، لازم است داوطلبان به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و بعد از مشاهده کارنامه کتبی و وضعیت خود بر اساس مجاز شدن یا نشدن به سایت آزمون دانشگاه آزاد مراجعه کنند و نسبت به انتخاب 100 الویت اول با توجه به کد ضریب ها ، آنها را وارد فرم اینترنتی انتخاب رشته نمایند. لازم است داوطلبان در مهلت تعیین شده برای  انتخاب رشته ارشد آزاد  ، مراحل انتخاب رشته را طی کنند و  چرا که برای تمدید مهلت آن نمی توان نظر قطعی داد .

شرایط انتخاب رشته ارشد آزاد 97:

برای انتخاب رشته ارشد آزاد 97 لازم است که داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده باشند و با توجه به اعلام نتایج اولیه و کارنامه، موفق به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده باشند.

در واقع شرایط انتخاب رشته ارشد آزاد 97 این است که متقاضی با توجه به کارنامه اولیه مجاز به  انتخاب رشته ارشد آزاد  شده باشد و این ضابطه برای متقاضیان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد لازم است.

نحوه انتخاب رشته ارشد آزاد 97:

انتخاب رشته ارشد آزاد 97 به صورت اینترنتی است و داوطلبان علاقه مند به پذیرش در دانشگاه آزاد بعد از رویت کارنامه اولیه در سایت سازمان سنجش، لازم است به سایت azmoon.org مراجعه نمایند و بعد از وارد کردن اطلاعات ثبت نام و کد دسترسی وارد صفحه انتخاب رشته شوند. کد دسترسی در کارنامه اولیه به صورت قرمز رنگ درج می شود.

برای انتخاب رشته ارشد آزاد لازم است قسمت های مختلف یک کارنامه را آنالیز نماییم تا بر طبق آن متقاضیان بهتر بتوانند انتخاب رشته نمایند.

در کارنامه اولیه فیلد اول شماره داوطلبی فیلد دوم اعلام علاقه مندی پیام نور و غیر انتفاعی.

فیلد سوم وضعیت انتخاب رشته متقاضی است که در صورتی موفق به کسب رتبه و تراز لازم شده باشد، در هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد می تواند انتخاب رشته نماید.

فیلد چهارم معدل تأثیرگذار متقاضی است. فیلد پنجم کد و نام رشته امتحانی متقاضی است.

فیلد ششم نمرات اکتسابی داوطلب در هر یک از دروس اختصاصی و عمومی می باشد.

فیلد هفتم وضعیت متقاضی در هر کد ضریب در رشته امتحانی اول اوست که شامل کد ضریب ها که همان زیر مجموعه های رشته آزمونی است. مثلاً مجموعه تاریخ دارای کد ضریب های تاریخ ایران باستان، تاریخ ایران اسلامی و دیگر گرایش های آن است.

نمره کل که همان تراز کسب شده داوطلب در هر یک از کد ضرایب امتحانی است.

رتبه متقاضی در سهمیه که به تأثیر و در نتیجه تغییر سهمیه ها در رتبه وی توجه دارد.

رتبه متقاضی بدون سهمیه که همان رتبه خالص داوطلب است.

آخرین رتبه مجاز در سهمیه دوره های روزانه که به آخرین فرد قبولی با داشتن رتبه درج شده در کارنامه توجه دارد. نتیجه در دوره روزانه که وضعیت مجاز شدن یا نشدن متقاضی را بیان می کند. رتبه داوطلب در سهمیه در دوره های غیر روزانه و دانشگاه آزاد به رتبه لازم برای انتخابی غیر از دانشگاه های روزانه توجه دارد و ستون آخر به آخرین رتبه مجاز در سهمیه ، دوره های غیر روزانه و دانشگاه آزاد و نتایج مربوط به مجاز شدن یا نشدن وی می پردازد.

با توجه به وضعیت های مجاز در هر یک از دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و آزاد در کارنامه و نیز آخرین رتبه های مجاز می بایست متقاضیان  انتخاب رشته ارشد آزاد  با خرید کارت انتخاب رشته در سایت azmoon.org با وارد کردن کد دسترسی، 100 انتخاب خود را به ترتیب اولویت بندی در فرم اینترنتی انتخاب رشته وارد نمایند.

هنگام وارد نمودن اولویت ها، دو کد لازم است در فرم  دفترچه انتخاب رشته ارشد  درج شود که یکی کد ضریب رشته مجاز شده و دیگری کد دانشگاه مجاز شده است. انتخاب ها می بایست با توجه به علاقه و در نظر گرفتن تمامی قوانین انتخاب رشته مثل ظرفیت های پذیرش،  وضعیت مجاز شده داوطلب و آخرین رتبه های قبولی و نیز توجه به ترازهای قبولی بدبینانه، خوشبینانه و واقع گرایانه باشد.

در این برآورد، متقاضی لازم است بر طبق کارنامه  دفترچه انتخاب رشته ارشد   و ترازهای قبولی داوطلبان سالهای قبل، محدوده منطقی، ترازی که برای رشته و دانشگاه مورد نظر او لازم است را به صورت احتمالی مشخص نماید. که از این مقدار کمتر خوشبینانه و از این مقدار بیشتر بدبینانه خواهد بود.

سهمیه ها نیز در ظرفیت های ورودی مؤثر هستند و اگر دانشگاهی دارای ظرفیت محدود است، معمولاً سهمیه ها در صف اول جذب شدن قرار دارند.

با توجه به تمامی این نکات انتخاب رشته ارشد آزاد 97 را انجام دهید و اگر رتبه و تراز شما در سطح قابل قبولی باشد، قطعاً پذیرفته خواهید شد.

بدون کنکور ارشد آزاد 97:

داوطلبانی که در کنکور ارشد آزاد 97، مجاز به انتخاب رشته نشده اند، هنوز یک فرصت دیگر برای ورود به کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد دارند و آن بدون کنکور ارشد آزاد است.

بر این اساس متقاضیان بدون اینکه نگران کنکور و نتایج آن باشند، می توانند بدون کنکور در دانشگاه مورد نظر خود انتخاب رشته نمایند و ادامه تحصیل دهند. بدون کنکور فرصت دوم داوطلبان دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته و پذیرش در دانشگاه آزاد است.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 8 خرداد 1392
ترک اعتیاد

روش های ترک اعتیاد

اعتیاد به مواد مخدر قابل درمان و خلاصی از آن، به طور کامل میسر است. اما  ترک اعتیاد  یک فرآیند طولانی بوده و نیازمند تلاش زیاد است.

عود کردن این بیماری، بخشی از فرآیند ترک است. به عبارتی یک درمان تأثیرگذار ناگهان رخ نمی‌دهد و هر بهبودی، نشانه‌ی یک پیشرفت محسوب می‌شود.

اعتیاد جنبه‌های بسیاری از عملکرد یک فرد را، از توانایی تاب‌آوری در برابر مشکلات گرفته تا ایفای یک نقش خلاق و مفید در جامعه، تحت تأثیر قرار می‌دهد

اما چرا سلامتی فرد معتاد به خطر می‌افتد؟

یک فرد معتاد ممکن است از انواع بیماری‌های جسمی و روانی در کنار اعتیاد رنج ببرد و در زندگی اجتماعی هم یک فرد سرخورده باشد. شرایط بر فرد معتاد چنان سخت می‌شود که معمولاً همه‌ی افراد معتاد حداقل یک بار به فکر ترک می‌افتند. برای آشنایی با آثار اعتیاد می‌توانید مقاله‌ی « مشاوره خانواده  و ترک اعتیاد » را مطالعه کنید.

انواع روش های ترک اعتیاد

ترک اعتیاد  می‌تواند شامل چندین روش‌ درمانی باشد. البته معمولاً ترکیبی از روش‌ها جواب می‌دهد و اجزای مراحل درمان می‌توانند در طول فرآیند بهبودی تغییر کنند.

در ادامه به معرفی انواع روش‌های ترک اعتیاد می‌پردازیم:

سم‌زدایی

سم‌زدایی تحت نظارت پزشک انجام می‌شود. ممکن است این روش مورد نیاز باشد. اما دقت کنید که این روش اولین مرحله‌ی درمان است و احتمال عود در آن بالاست. سم‌زدایی دو مرحله دارد:

  • مرحله‌ی اول شامل از بین بردن وابستگی بدن به مواد است، طوری که بیمار از مواد پاک شود و با عدم مصرف خمار نشود.
  • مرحله‌ی دوم پاک ماندن است. در این مرحله فرد باید بتواند خودش را کنترل کند و دیگر به سمت مواد مخدر بر نگردد.

دارو درمانی

داروها می‌توانند مصرف مواد را کاهش دهند یا برای غلبه بر افسردگی و اضطراب که معمولاً افراد معتاد را رنج می‌دهند، مورد استفاده قرار بگیرند.

مصاحبه‌ی انگیزشی

مصاحبه‌ی انگیزشی در روش های ترک اعتیاد  به شکل جلسات مشاوره‌ای کوتاه مدت اتفاق می‌افتد و به فرد معتاد کمک می‌کند تا احساسات ضد و نقیضش در مورد درمان را حل‌ و فصل کند و برای درمان انگیزه پیدا کند.

درمان شناختی – رفتاری

درمان شناختی-رفتاری یک روش درمانی است که در فرآیند ترک اعتیاد به فرد کمک می‌کند تا موقعیت‌هایی که اشتیاق به مصرف دوباره‌ی مواد در آن ها زنده می‌شود را بشناسد و بر آن ها غلبه کند.

گروه درمانی

گروه درمانی فضایی را برای فرد معتاد فراهم می‌کند که در آن احساس تنهایی و متفاوت بودن با سایر افراد جامعه را نداشته باشد و با دیگران هم‌ذات‌پنداری کند. افراد معتاد در گروه درمانی بر هم اثر می‌گذارند و از هم حمایت می‌کنند.

مشاوره خانواده  در فرایند ترک اعتیاد نقش مهم و تأثیرگذاری دارد.

خانواده درمانی

در خانواده درمانی افراد خانواده‌ی فرد معتاد آموزش می‌بینند، برای حل‌ و فصل تعارضات بین افراد خانواده تلاش می‌شود، همچنان که فرد در حال ترک اعتیاد است، صمیمیت به خانواده باز می‌گردد و با حمایت افراد خانواده از فرد معتاد، فرآیند ترک اعتیاد تسریع می‌شود.

آموزش مهارت‌های زندگی

وقتی کسی معتاد می‌شود، معمولاً عملکردش در زمینه‌های تحصیلی و شغلی کاهش می‌یابد. با آموزش مهارت‌های زندگی فرد معتاد به نوعی دوباره به زندگی بر می‌گردد و در تعاملات فردی و اجتماعی پیشرفت می‌کند.

ترک اعتیاد توسط طیف وسیعی از روش‌های درمانی صورت می‌گیرد. از روش‌های سرپایی گرفته تا جلسه‌های روان‌درمانی طولانی و مصرف داروهای مختلف، همه می‌توانند در فرایند ترک اعتیاد مفید باشند.

برنامه‌های۱۲ قدم

برنامه‌های ۱۲ قدم به عنوان یکی از مؤثرترین  روش‌های ترک اعتیاد  شناخته می‌شود. این برنامه‌ها اولین بار در سال ۱۹۳۹ در کتابی به نام الکلی‌های گم‌نام، برای درمان معتادان الکلی ارائه شدند و آنقدر موفقیت‌آمیز بود که گروه‌های دیگر معتادان هم به آن‌ها علاقه نشان دادند و از آن‌ها بهره بردند. امروز بیش از ۲۰۰ انجمن در سراسر جهان این برنامه‌ها را برای درمان اعتیاد اجرا می‌کنند.

فرض اصلی این برنامه‌ها این است که آدم‌ها می‌توانند در فرآیند ترک اعتیاد به همدیگر کمک کنند و این اتفاق می‌تواند در طول جلسات متعدد و با ملاقات‌هایی اتفاق بی‌افتد که افراد در آن‌ها تجربه‌هایشان را با هم سهیم می‌شوند و از همدیگر حمایت می‌‌کنند.

برنامه‌‌های ۱۲ قدم، فضایی را برای افراد معتاد فراهم می‌کنند که در آنجا اعتیاد خودشان را بپذیرند، تجربه‌هایشان را پردازش کنند و از الگویی جدید پیروی کنند. این برنامه‌ها با انواع تمرین‌ها در مواردی مثل موارد زیر به افراد کمک می‌کنند:

  • توانایی شناخت و پذیرش این واقعیت که فرد معتاد در حال تجربه‌ی اعتیاد است
  • باور بر این موضوع که اعتیاد عوارض زیادی دارد و برای کنترل آن از طریق راهنمایی‌های بیرونی نیاز به تصمیم گیری داریم
  • مشاهده‌ی خود و آگاهی از رفتارهایی که بخشی از اعتیاد هستند
  • پذیرش خود و توانایی تغییر رفتارها
  • شناخت توانایی‌ها، ایجاد عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس
  • هم‌دلی با کسانی که از اعتیاد رنج می‌برند و با آن درگیر هستند
  • ترک اعتیاد  و کمک به دیگران برای ترک
  • شروع یک زندگی پاک و خالی از اعتیاد

به این نکته هم توجه داشته باشید که:

روشی که برای یک فرد معتاد مناسب است، الزاماً برای شخصی دیگر جواب نمی‌دهد. اما اعتیاد یک بیماری قابل‌درمان است. شواهد نشان می‌دهند که در فرآیند ترک اعتیاد، هیچ چیز مهم تر از تعهد فرد معتاد به مراحل درمان نیست.

مشاوره خانواده


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 19 ارديبهشت 1392
انتخاب رشته آراد دکتری

انتخاب رشته دکتری آزاد 97

انتخاب رشته آزاد دکتری 97  به صورت مجزا از انتخاب رشته دکتری سراسری 97  انجام می شود و داوطلبان این دو دانشگاه تا زمان اعلام نتایج اولیه دکتری شرایط مشاهی دارند و از طریق سایت سازمان سنجش می توانند برای ثبت نام و مشاهده نتایج اقدام کنند. اما در مرحله انتخاب رشته، متقاضیان ورود به دوره ی دکتری آزاد 97 مسیرشان جدا می شود و می بایست از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد برای  انتخاب رشته آزاد دکتری 97  و مشاهده نتایج نهایی و زمان مصاحبه اقدام نمایند.  انتخاب رشته آزاد دکتری  دارای شرایط و نحوه خاص خود است و مهلت آن نیز مشخص شده است. با توجه به اهمیت این موضوعات در انتخاب رشته دکتری آزاد 97 در ادامه به آنها می پردازیم.

شرایط انتخاب رشته دکتری آزاد 97:

بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری کسانی که مجاز به  انتخاب رشته آزاد دکتری  شده اند و دارای کد دسترسی به انتخاب رشته دکتری آزاد باشند، شرایط انتخاب رشته دکتری آزاد 97 را دارند و می توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.org  که همان مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد است، نسبت به انتخاب رشته که شامل 40 کد رشته محل است، اقدام نمایند. دفترچه  انتخاب رشته دکتری آزاد  97 برای اطلاع از شرایط و نحوه انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون این دانشگاه منتشر می شود و مجاز شدگان با آزمون دانشگاه آزاد می بایست طبق مندرجات آن و دارا بودن شرایط انتخاب رشته اقدام نمایند.

 نحوه انتخاب رشته دکتری آزاد ۹۷

نحوه انتخاب رشته دکتری آزاد 97:

برای انتخاب رشته دکتری آزاد 97، ابتدا باید شناسه اینترنتی انتخاب رشته را در سایت  www.azmoon.org خریداری نمود و با وارد کردن اطلاعات شناسه به درگاه انتخاب رشته اینترنتی وارد شد. در صفحه  ای که برای متقاضی باز می شود. اطلاعات شخصی وی و نیز کد رشته درج شده است.

با توجه به کد رشته امکان انتخاب 40 کد رشته محل وجود دارد. سیستم  انتخاب رشته دکتری آزاد  هوشمند است. از این رو خطاهای احتمالی را به داوطلب هشدار می دهد. پس از انجام صحیح انتخاب رشته، داوطلب باید منتظر اعلام نتایج نهایی و مصاحبه تخصصی باشد.

مهلت انتخاب رشته دکتری آزاد 97:

بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری در هفته آخر فروردین ماه، کسانیکه علاقه مند به  انتخاب رشته آزاد دکتری  هستند با دارا بودن کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه نمایند و بقیه مراحل پذیرش دکتری را از طریق اطلاعیه ها و زمان بندی این سامانه انجام دهند. معمولاً زمان  انتخاب رشته آزاد دکتری 97  در اردیبهشت ماه است و تاریخ تمدید آن قطعیت ندارد. از این رو با توجه به اعلام زمان مشخص شده می بایست برای انتخاب رشته دکتری آزاد داوطلبان اقدام نمایند.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 18 ارديبهشت 1392
نتایج ارشد

اعلام نتایج کنکور ارشد 97 

در این مقاله به موضوع اعلام نتایج ارشد 97 پرداخته شده است . کارشناسی ارشد دوره ی2 الی 3 ساله بعد از مقطع کارشناسی میباشد ، برای مجاز شدن در ثبت نام کنکور ارشد 97 یکی از شرایط داوطلبان داشتن مدرک کارشناسی میباشد . در ادامه با زمان اعلام نتایج کنکور ارشد و نحوه ی مشاهده ی اعلام نتایج ارشد 97 بیشتر آشنا خواهید شد.

دقت کنید که اطلاعات این مقاله بر اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته 97 نگاشته شده است. داوطلبان عزیز کارشناسی ارشد برای کسب اطلاعات دقیقتر به دفترچه راهنمای ثبت نام ارشد 97 و دفترچه انتخاب رشته ارشد 97 مراجعه کنند.

زمان اعلام نتایج کنکور ارشد 97

کنکور ارشد 97 در 6 و 7 اردیبهشت برگزار گردید و طبق روال هرسال حدود یک ماه بعد یعنی در نیمه دوم خردادماه ، نتایج ارشد اعلام می گردد. انتخاب رشته نیز چند روز پس از اعلام نتایج اولیه انجام شده و نتایج آن در دهه ی اول شهریور منتشر می شود.برای اطلاع  و رعایت اصول و نحوه ی انتخاب رشته ارشد 97  و نحوه تحلیل کارنامه ارشد 97 به مقالات درج شده در آیدانیتو مراجعه کنید. داوطلبان واجد شرایط پذیرش، نسبت به انتخاب رشته اقدام می کنند. نتایج نهایی اعم از قبولی یا مردودی در انتخاب رشته در شهریورماه اعلام می گردد.

اعلام نتایج اولیه در آزمون ارشد 97 مشخص کننده وضعیت پذیرش در هر دو دانشگاه سراسری و آزاد می باشد

اعلام نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد 97

با توجه به ادغام آزمون ارشد دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری از سال 96 به بعد شاهد تغییراتی در مراحل مختلف ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد بودیم . لازم به ذکر است با توجه به این ادغام مرحله ی آزمون کتبی ارشد تا اعلام نتایج ارشد دانشگاه سراسری و آزاد یکسان میباشد و در مرحله انتخاب رشته این راه ورود به دو دانشگاه سراسری و آزاد از هم جدا میشود .

بنابر این باید بگوییم نتایج اولیه کنکور ارشد 97 توسط سازمان سنجش در خردادماه اعلام می شود. داوطلبان می توانند پس از انتشار دفترچه ی انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته / محل های موردنظر خود را انتخاب کنند. نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97 در دهه ی اول شهریور منتشر می گردد و داوطلبان می توانند اقدام به ثبت نام کنند.داوطلبان عزیز کارشناسی ارشد آزاد 97 برای انجام انتخاب رشته به سایت Azmoon.org مراجعه میکنند.

آموزش مشاهده ی اعلام نتایج کنکور ارشد 97

داوطلبان کارشناسی ارشد 97  برای مشاهده ی نتایج ارشد 97 به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و وارد قسمت کارشناسی ارشد از نوار سمت راست سایت شده و با انتخاب گزینه ی سامانه ی جامع آزمون تحصیلات تکمیلی سال 1397 نتایج آزمون را مشاهده می کنند .

داوطلبان عزیز توجه داشته باشند پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد فقط با سهمیه استعدادهای درخشان ممکن است

ارشد بدون کنکور 97

با وجود اینکه سهم عمده ی پذیرش دوره ی کارشناسی ارشد متعلق به پذیرش از طریق آزمون ارشد سراسری است، اما نباید امکان پذیرش بدون کنکور را در نظر نگرفت. در دانشگاه های سراسری و آزاد پذیرش بدون کنکور ارشد صرفاً متعلق به داوطلبان دارای سهمیه ی استعدادهای درخشان می باشد.

پذیرش در دوره ی ارشد استعدادهای درخشان و دانشگاه های سراسری توسط واحدهای دانشگاهی صورت می پذیرد. به این شکل که هر واحد دانشگاهی که تمایل به جذب داوطلب استعدادهای درخشان دارد، ظرفیتی معادل نهایتاً 10 درصد ظرفیت دوره ی ارشد خود به صورت مازاد در نظر می گیرد و اطلاعیه ای جهت جذب بدون کنکور دانشجویان ارشد در سایت خود منتشر می کند. شرایط پذیرش هر دانشگاه توسط بنیاد استعدادهای درخشان همان واحد دانشگاهی مشخص می شود. اما پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد بر خلاف دانشگاه سرسری  بسیار منسجم تر انجام می شود. در زمان انتخاب رشته، در دفترچه ی انتخاب رشته ی آزمون ارشد 97 شرایط پذیرش بدون آزمون واحدهای دانشگاه نیز منتشر می گردد. طبق مندرجات این دفترچه تمامی واحدهای دانشگاهی ارائه دهنده ی دوره ی ارشد ملزم به پذیرش بدون کنکور داوطلبان برابر 10 درصد ظرفیت دوره ی ارشد خود به صورت مازاد از .میان داوطلبان واجد شرایط هستند منتشر می گردد


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : دو شنبه 10 ارديبهشت 1392
انتخاب رشته ارشد

انتخاب رشته ارشد سراسری 97

پس از برگزاری کنکور ارشد سراسری 97 و اعلام نتایج اولیه، افرادی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می توانند اقدام به انتخاب رشته ارشد سراسری 97 نمایند، داوطلبان می بایست قبل از انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد  را از سایت سنجش دانلود کنند و رشته ی مورد علاقه ی خود را از بین لیست رشته محل های موجود در دفترچه انتخاب نمایند. اگر می خواهید اطلاعات لازم در مورد زمان انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته، تاریخ اعلام نتایج و راهنمای انتخاب رشته ارشد سراسری 97 بدست آورید توصیه می کنیم مقاله را تا پایان مطالعه نمایید.

زمان انتخاب رشته ارشد سراسری 97 احتمالاً در نیمه ی دوم خردادماه 97 

طبق روال سال گذشته، زمان انتخاب رشته ارشد 97 احتمالاً در نیمه ی دوم خردادماه 97 خواهد بود. در تاریخ تعیین شده لازم است داوطلبان برای انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و با توجه به رتبه و تراز قبولی در کارنامه کتبی خود ، انتخاب رشته نمایند.

دفترچه انتخاب رشته ارشد سراسری 97

برای اینکه از لیست کد رشته محلهای گروه های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر، علوم دامپزشکی و شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در دوره های مجازی، پردیس خودگردان یا مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیر انتفاعی، سهمیه رزمندگان و ایثارگران، بورسیه و رشته های دارای شرایط خاص، پذیرش اتباع خارجی، شرایط پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی عالی مطلع شوید، دفترچه انتخاب رشته ارشد سراسری 97 را از سایت سنجش دانلود نموده و قبل از انتخاب رشته ارشد به مطالعه دفترچه انتخاب رشته ارشد 97 بپردازید.

راهنمای انتخاب رشته ارشد سراسری 97

داوطلبان می بایست قبل از اینکه اقدام به انتخاب رشته ارشد سراسری نمایند، راهنمای انتخاب رشته ارشد سراسری 97 را به دقت مطالعه نمایند. در این قسمت می توانید راهنمای انتخاب رشته ارشد را مطالعه نمایید.

متقاضیان پس از اینکه رشته ی مورد نظر خود را از بین کد رشته محل های موجود در دفترچه ی انتخاب نمودند، می توانند با خرید کارت اعتباری، وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری و شماره شناسنامه و یا کد رهگیری که در پایان ثبت نام اولیه از طریق سیستم در اختیار داوطلب قرار گرفته است، اقدام به انتخاب حداکثر 100رشته محل نمایند.

امکان انتخاب حداکثر 100رشته محل در انتخاب رشته ارشد سراسری 97 

پس از ثبت نام انتخاب رشته ی خود در سایت سنجش می بایست رسید 15 رقمی از سیستم دریافت نمایید. در غیر این صورت انتخاب رشته شما تکمیل نشده است.

مهلت انتخاب رشته ارشد سراسری  97

مهلت انتخاب رشته ارشد سراسری سال گذشته از 21/03/96 لغایت 25/03/96 بوده است. به احتمال زیاد مهلت انتخاب رشته ارشد سراسری 97 هم در نیمه ی دوم خردادماه 97 باشد.

به محض مشخص شدن مهلت انتخاب رشته ارشد 97 زمان دقیق آن را در این پست قرار می دهیم.

تاریخ اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد سراسری 97

تاریخ اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 97 به احتمال زیاد، دهه ی اول شهریورماه خواهد بود.

داوطلبان می توانند نتایج انتخاب رشته ارشد سراسری را از طریق سایت سنجش در قالب کارنامه به دو روش، یکی با وارد کردن شماره پروند و شماره شناسنامه و یا با وارد کردن شماره داوطلبی و شماره شناسنامه مشاهده نمایند.

 انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : دو شنبه 20 فروردين 1392
مصاحبه دکتری

مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر 97

پذیرش نهایی در دانشگاهها و مراکز آموزشی سراسری و آزاد که دانشجویان مقطع دکتری پذیرش می کنند ، از طریق مصاحبه انجام می شود. نحوه تشکیل پرونده برای داوطلبان، تاریخ و محل برگزاری مرحله دوم آزمون که مصاحبه علمی و پژوهشی است و نیز برگزاری یک آزمون داخلی توسط هر یک از دانشگاه های مربوطه توسط خود آن دانشگاه در سایت این آنها ، اطلاع رسانی می شود و در مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر 97 نیز مطابق با این شیوه پذیرش نهایی معرفی شدگان به مصاحبه علمی انجام می شود. از این رو داوطلبانی که مرحله ی اول آزمون دکتری را سپری کرده اند و مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های مورد نظر شده اند، هنوز یک گام مهم دیگر برای قبولی نهایی در پیش دارند و با توجه به نوع دانشگاهی که برای مصاحبه دکتری دعوت شده اند و رشته و گرایش انتخابی مطابق با آن می بایست خود را برای مصاحبه آماده نمایند.

مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر سراسری 97

در مصاحبه دکتری آزاد مهندسی کامپیوتر سراسری 97 با توجه به دو شیوه ای که دانشجو پذیرش می شود، متقاضیان می بایست برای مصاحبه آماده شوند. در شیوه ی آموزشی – پژوهشی مطابق جدول زیر نمره نهایی داوطلب محاسبه می شود.

سهم آزمون متمرکز رزومه علمی و پژوهشی مصاحبه علمی
50% 20% 30%

 

در این شیوه، رتبه کنکور دکتری فرد بیشترین سهم را دارد، از این رو در ابتدای راه لازم است که متقاضیان قبولی در مصاحبه دکتری97 مهندسی کامپیوتر سراسری بر به دست آوردن نتیجه مطلوب در آزمون سراسری تمرکز کنند. اما این یک شرط لازم است و نه کافی!

بعد از آزمون، رزومه علمی فرد 20 % سهم در قبولی نهایی وی دارد و این رزومه شامل: 1- تألیف و چاپ انواع مقالات علمی رشته مهندسی کامپیوتر 2- برگزاری سمینارهای معتبر 3- ترجمه، تألیف و چاپ کتاب انواع کتاب  4- کسب رتبه در جشنورهای معتبر علمی داخل یا خارج 5- تسلط بر یک زبان خارجی، گزینه نهایی که متقاضیان پذیرش در دکتری مهندسی کامپیوتر می بایست روی آن سرمایه گذاری کنند، مصاحبه علمی است. روز مصاحبه و حضور فرد در جمعی که به عنوان هیئت زوری هستند، نقش مهمی بازی می کند. تجربه نشان داده است که افرادی با وجود اینکه رتبه خوبی در آزمون کسب کرده اند و سوابق پژوهشی قابل توجهی دارند، اما چون در روز مصاحبه و سنجش علمی دچار اضطراب می شوند و آمادگی های لازم مانند تسلط بر خورد، حفظ تمرکز و اعتماد به نفس و درست و به جا سخن گفتن و جواب دادن را نادیده گرفته اند. به نتیجه دلخواه نرسیده اند. از این رو مصاحبه دکتری کامپیوتر سراسری 97 با توجه و تقویت هر یک از شرایط و ضوابط علمی و اخلاقی برای قبولی نهایی اهمیت بالایی دارد و اگر هدف تحصیل در بهترین دانشگاه های دکتری رشته مهندسی کامپیوتر را دراید، می بایست از هیچ کدام از این حوزه های غافل نشیود.

روش دیگری که در پذیرش دکتری سراسری وجود دارد، شیوه پژوهش محور است که در آن کنکور 30 درصد امتیاز، سوابق پژوهشی و علمی 20 درصد، مصاحبه علمی 30 درصد و تهیه طرح واره 20 درصد دارند. طرح واره به این صورت است که دانشگاهی که در آن داوطلب به عنوان پذیرفته شده در مرحله ی مصاحبه معرفی شده است، از او یک طرح اولیه رساله تقاضا می کند که دانشجو لازم است با ارائه آن در روز مصاحبه حضور یابد.

مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر آزاد 97:

دانشگاه آزاد بعد از اتمام زمان انتخاب رتشه دکتری مهندسی کامپیوتر، کسانی را که برای شرکت در مصاحبه دکتری کامپیوتر و سنجش علمی مورد تأیید قرار گیرند، از طریق مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد معرفی می کند.

این افراد با ارائه مدارک لازم می بیاست در زمان تعیین شده در محل مصاحبه حضور یابند. پذیرش در مقطع دکتری مهندسی کامپیوتر آزادنسبت به دانشگاه های سراسری آسان تر است. از این رو داوطلبان می توانند با کسب رتبه لازم و برخی فعالیت های پژوهشی امیدوار باشند که به مقطع دکتری راه می یابند. البته دانشگاه آزاد با توجه به سیاست های آموزشی خود معیارهای قابل توجهی برای پذیرش دانشجویان مقطع دکتری دارد. دانشگاه آزاد در مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر برای مصاحبه و سنجش علمی 30% ، روزمه پژوهشی 20% و آزمون 50 درصد در نظر گرفته است. که داوطلبا دارای انگیزه و اهداف علمی می توانند در مصاحبه دکتری  کامپیوتر دانشگاه آزاد پذیرفته شوند.

مصاحبه دکتری گرایش های مهندسی کامپیوتر 97

مصاحبه دکتری گرایش های مهندسی کامپیورت در هر یک از گرایش های نرم افزار و الگوریتم، معماری سیستم های کامپیوتری، هوش مصنوعی، شبکه و رایانش و فناوری اطلاعات در هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد با توجه به امتیازهای تعیین شده برای آزمون، مصاحبه و سوابق علمی انجام می شود. در هر یک از این گرایش ها، داوطلبانی که با کسب حد نصاب نمره و تراز قبولی در آزمون به دانشگاه های دارای این گرایش ها معرفی می شوند، می بایست امتیاز و سهم هر کدام از معیارهای پذیرش دانشگاه مصاحبه کننده را داشته باشند. یا به حداقل های لازم آن رسیده باشند. برای قبولی در هر یک از گرایش های دکتری مهندسی کامپیوتر تجربه پذیرفته شدگان سالهای قبل هم کننده خواهد بود. چرا که آنها با استاتید و انتظارات آنها در گرایش های مربوطه آشنا هستند و سیاست های آموزشی و علمی آنها را می توانند به داوطلبان مصاحبه دکتری هر یک از این گرایش های منتقل کنند.

برای قبولی در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد هر یک از گرایش های مهندسی کامپیورت امتیازات و ضوابط کلی مصاحبه دکتری را با توجه به نوع دانشگاهی که فرد قبول شده است، می بایست در نظر داشت و در روز مصاحبه هم متقاضاین لازم است از عهده پاسخ گویی به سؤالات تخصصی اساتید در هر یک از گرایش های مربوطه بر آیند. با رعایت این نکات قبولی در مصاحبه دکتری گرایش های مهندسی کامپیوتری قطعی خواهد بود.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : دو شنبه 20 فروردين 1392