بیوگرافی بهنوش طباطبایی

بازیگر آرام و باوقار سینما، تلویزیون و تئاتر که سال‌ها سعی کرد به دور از جنجال و حواشی فعالیت خود در عرصه هنر را پیش ببرد. بهنوش طباطبایی توانست مدت‌ها بدون هیچ حرف ‌و حدیثی خودش را تنها در قاب هنر به نمایش بگذارد. حتی یک ازدواج توجه‌برانگیز با مهدی پاکدل و طلاق غافلگیرکننده‌اش هم نتوانست او را اسیر دور باطل حواشی کند. طباطبایی با سکوت در برابر هجمه‌های رسانه‌ای موفق به حفظ حریم خصوصی زندگی دونفره‌شان شد و مدتی بعد از طلاق هم فعالیت حرفه‌ای خود را پرتلاش‌تر از گذشته از سر گرفت. طباطبایی با «مسافری از هند» به شهرت رسید و در مجموعه‌های همچون «پیله‌های پرواز» و «از یاد رفته» خوش درخشید. هر بار حضورش بر صحنه‌های تئاتر هم تحسین همگان را برانگیخته است. او در «آیینه‌های روبه‌رو» نشان داد به اوج پختگی در این حرفه رسیده است.

 

خانواده
 
بهنوش طباطبایی متولد ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۰ می‌باشد. دل‌بستگی زیادی به پدر و مادر و تنها خواهرش تینوش دارد و همیشه از علاقه‌اش به خانواده در صفحات مجازی‌اش صحبت به عمل آورده است. او هم مانند بسیاری از هنرمندان از رشته‌ای غیرمرتبط طباطبایی وارد حرفه هنرپیشگی شد.  در دانشگاه مهندسی کامپیوتر خواند و پس از آن تصمیم به تغییر مسیر گرفت. دوره‌های بازیگری‌اش را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذراند و در سال ۱۳۷۸ به‌صورت حرفه‌ای وارد این عرصه شد.

 

آغاز فعالیت هنری
 بهنوش طباطبایی
 در سال ۱۳۷۸ با بازی در مجموعه «کوی دامون» به کارگردانی عباس رنجبر فعالیت حرفه‌ای‌اش را آغاز کرد. این مجموعه در فضایی دانشجویی، روایتگر زندگی پرفرازونشیب نسل جوان بود. بهنوش طباطبایی و الهام حمیدی هر دو برای اولین بار در آن مجموعه دیده شدند. طباطبایی بعد از آن حضور پررنگ‌تری در سریال پربیننده «مسافری از هند» داشت. او که نقش کتی را در آن سریال بازی می‌کرد، خیلی زود توانست نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد و به شهرت برسد. درخشش در همان نقش‌های فرعی دو سریال قبل، حسین سهیلی زاده را مجاب کرد که از او به‌عنوان کاراکتر محوری کارهای جدیدش استفاده کند. بهنوش طباطبایی در دو مجموعه متوالی حسین سهیلی‌زاده یعنی «عشق گمشده» و «پیله‌های پرواز» به‌عنوان نقش اصلی حضور پیدا کرد. طباطبایی در آن دو سریال نماینده زنانی بود که برای زندگی خود می‌جنگند و به‌خوبی این چالش‌های زنانه را به نمایش گذاشت. درخشش در این دو مجموعه در سال‌های ۸۳ و ۸۴ بهنوش طباطبایی را به اوج شهرت خود رساند.

 

از یاد رفته
 
طباطبایی بعد از آن وارد سینما شد و ۴ سالی از تلویزیون دور بود. او در سال ۱۳۸۸ با نقشی کوتاه در مجموعه طنز «چاردیواری» به رسانه ملی بازگشت. سال بعد نیز حضور موفقی در «از یاد رفته» داشت. در «مختارنامه» هم نقش خاشعه عروس زیبای بن‌زبیر را ایفا کرد. «میکاییل» و «در مسیر زاینده‌رود» نیز آخرین سریال‌های تلویزیونی با نقش‌آفرینی بهنوش طباطبایی هستند.

 

مصائب بهنوش
 
مهدی پاکدل اولین پارتنر سینمایی بهنوش طباطبایی در عرصه سینما بود. این دو بازیگر در سال ۱۳۸۵ در فیلم سینمای «مصائب دوشیزه» مقابل یکدیگر قرار گرفتند. بهنوش در آن فیلم نقش دختری مسیحی به نام ژان را بازی می‌کرد. او پس از آن یکی دو سال پرکار را در سینما گذراند. در فیلم‌های «پسران آجری»، «مجنون لیلی» و «کلاغ پر» به‌عنوان کاراکترهای مکمل ظاهر شد و در «آزادراه» باز هم در کنار پاکدل قرار گرفت. طباطبایی را همواره بازیگری گزیده‌کار در سینما دیده‌ایم. او در انتخاب نقش‌هایش وسواس زیادی به خرج می‌دهد و سعی می‌کند هر نقش را با پرداختی نو جلوی دوربین ببرد. او همچنین عنوان کرده است که از حضور در فیلم‌های پاپ‌کورنی و سرگرم‌کننده هم بدش نمی‌آید. «عشق، شانس، تصادف» یکی از آن فیلم‌ها بود. بهنوش طباطبایی پس از طلاق مدت کوتاهی خانه‌نشین شد. اما از سال ۱۳۹۴ با کاراکتری جذاب و چالش‌برانگیز به سینما بازگشت. در فیلم سینمایی «سیانور» نقش یکی از اعضای فعال گروهک‌های چریکی به نام لیلا را بازی می‌کرد. کاراکتری که چالش‌های درونی و بیرونی زیادی را با خود به یدک می‌کشید. طباطبایی بعد از آن در «زیر سقف دودی» و «لابی» هم حضور تحسین‌برانگیزی داشت.

 

درخشش در تئاتر
 بهنوش طباطبایی
 در تئاتر هم حضور درخشانی داشته است. شاید تئاتر دوستانی که بازی او را بر روی صحنه دیده باشند، حتی او را در این حیطه موفق‌تر از سینما و تلویزیون بدانند. اجرای تک‌نفره او در «فصل شکار بادبادک‌ها» با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد. در «سیندرلا» و «آدامس خوانی» نیز نمایشی فوق‌العاده داشت. بهنوش طباطبایی یکی از بازیگران فیلم-تئاتر پرستاره «آیینه‌های روبه‌رو» نیز بود. «آیینه‌های روبه‌رو» یکی از فیلم‌نامه‌های درخشان بهرام بیضایی است که پس از سال‌ها توسط محمد رحمانی به روی صحنه رفت. حبیب رضایی و احسان کرمی از دیگر بازیگران مطرح این نمایش بودند. طباطبایی در این سال‌ها تقریباً بازیگر ثابت نمایش‌های محمد رحمانیان و جلال تهرانی بوده است.

 

شوخی شوخی ازدواج
 
شوخی‌های مکرر مهدی پاکدل در پشت‌صحنه بالاخره کار دست خودش و بهنوش طباطبایی داد. طباطبایی در مورد نحوه عاشق شدنش می‌گوید: «مهدی خیلی بامزه است. وقتی پشت‌صحنه فیلم هستیم با همه شوخی می‌کنه. خیلی دوست داره به همه خوش بگذره. شاید این بامزه بودنش منو شیفته خودش کرد. امیدوارم همیشه همین‌طوری بمونه...!!» جالب اینجاست که سوژه پاکدل هم برای عاشق شدن همین شوخی‌های پشت‌صحنه بود. او می‌گوید: «من همیشه پشت‌صحنه با همه شوخی می‌کنم. میگیم، می‌خندیم کلی با هم خوشحال هستیم. وقتی من با بقیه شوخی می‌کردم، خنده‌های بهنوشبدجور به دلم می‌نشست. واقعاً از ته قلبش بدون هیچ واهمه‌ای می‌خندید. این رفتارش رو خیلی دوست داشتم. شاید همین خنده‌هاش بود که عاشقم کرد.» به این ترتیبت دو هنرمند مشهور با شوخی و خنده عاشق همدیگر شدند و در سال ۱۳۸۹ازدواج کردند. ازدواجی که خیلی هم عاشقانه و صمیمی ادامه پیدا کرد. این دو تصاویر عاشقانه زیادی در کنار هم دیگر منتشر کردند و این‌ها نوید یک زندگی طولانی و موفق را می‌داد.

 

جدایی رازآلود
 
همین‌ها باعث شد هیچ‌کس باورش نشود سرانجام این زوج آرام و دوست‌داشتنی هم به جدایی ختم می‌شود. در اوایل جدایی این دو مانند رازی بود و دوستان خبرنگار تلاش بسیاری برای روشن شدن این موضوع کردند. پیگیری‌ها حتی با واکنش تند بهنوش طباطبایی و مهدی پاکدل هم روبه‌رو شد. در صورتی که همه شواهد حاکی از طلاق بود اما هیچ‌کدام تا مدتی صراحتاً از این موضوع صحبت نمی‌کردند. بهنوش طباطبایی در مصاحبه‌ای گفت:  «من به شما خبر طلاقم را نمی‌دهم. از همین‌جا اعلام می‌کنم، من این خبر را نه تائید می‌کنم و نه تکذیب. هیچ‌وقت جواب این سؤال را نمی‌دهم به خاطر اینکه یاد بگیرید در زندگی خصوصی دیگران سرک نکشید.» بعد از این مصاحبه طباطبایی واقعاً تا مدتی در مقابل هجمه‌های خبری سکوت کرد. اما نشانه‌هایی که خبر از طلاق دو بازیگر جوان می‌داد چه بود؟

ابتدا مهدی پاکدل اعلام کرد که صفحه اینستاگرامش هک شده و البته پس مدتی توانسته آن را پس بگیرد. بعد از پس‌گیری صفحه، خبری عکس‌های دونفره او و همسرش نبود. مدتی بعد تمام عکس‌های دونفره از صفحه شخصی بهنوش طباطبایی هم حذف شد. از انجایی که آن صفحه‌ هک نشده بود، این کار به نظر آگاهانه می‌آمد. تا مدت‌ها هم خبری از عکس دونفره در اینستاگرام هیچ‌کدام نبود. مورد سوم هم آخرین حضور خانم بازیگر در افتتاحیه فیلم سیانور بود که حلقه ازدواج در دست وی دیده نمی‌شد. همه‌ی این‌ها احتمال صحت شایعات را قوت می‌بخشید. تا این‌که سرانجام بهنوش طباطبایی سکوتش را شکست و بر تمام سروصداها پایان داد. او در مصاحبه‌ای گفت: «در سال گذشته به علت شرایطی که داشتم و همین‌طور به دلیل جدایی از همسر سابقم تصمیم گرفتم زمان بیشتری را به خود اختصاص دهم.» با این همه علت طلاق هیچ‌وقت مشخص نشد. شاید درستش هم همین باشد. عمر ازدواج این زوج هنرمند نزدیک به پنج سال بود.

 

مدلینگ
 
بهنوش طباطبایی چندی پیش با انتشار پستی در اینستاگرامش، خبر از حضور خود در عرصه مد و مدلینگ داد. او که به‌واسطه بهرام رادان فعالیتش را در نوین چرم آغاز کرده بود، اعلام کرد، از این پس در کنار نوین چرم فعالیت خواهد داشت و به رونق یک برند داخلی کمک خواهد کرد.

 

روش زندگی
 
بد نیست با بخشی از طرز تفکر بهنوش طباطبایی نیز آشنا شویم. او می‌گوید: «به گذشته زیاد فکر نمی‌کنم یا لااقل حسرت چیزی را نمی‌خورم. کارهایم را صرفاً مرور می‌کنم. تلاش کرده‌ام همیشه در همان لحظه باشم و با تمام توان آن زمان حال را درک کنم. هرچه هم تلاش کنی نمی‌توانی دیکته بدون‌غلط بنویسی. اشتباه کردن جرم نیست. تکرار آن خطرناک است.»

 

جورواجور
 بهنوش طباطبایی
 آرام، کم‌حرف، مهربان و صبور است.

بیشتر اوقات فراغت خود را صرف مطالعه می‌کند و علاقه زیادی به مطالعه در زمینه روانشناسی و خواندن اشعار حافظ دارد.

عاشق سفر کردن است و در میان رنگ‌ها آبی را دوست دارد.

میانه‌اش با فوتبال خوب است و مسابقات مهم داخلی و خارجی را دنبال می‌کند. خودش هم به ورزش روزانه اهمیت زیادی می‌دهد. بیشتر به ورزش‌هایی همچون بدنسازی، آمادگی جسمانی و یوگا می‌پردازد. چندی پیش کلیپی از تمرینات فشرده بدنسازی‌اش منتشر کرد که نشان از آمادگی بالای جسمانی این بازیگر محبوب می‌داد.

علاقه زیادی به علیرضا عصار و مرحوم ناصر عبدالهی دارد. آتیلا پسیانی هم بازیگر موردعلاقه‌اش می‌باشد.

فیلم‌های روز سینما ایران و جهان را دنبال می‌کند. به‌تازگی هم بیننده پروپاقرص سریال‌های روز دنیا شده است که حسابی سر ذوقش می‌آورند.



:: برچسب‌ها: بهنوش طباطبایی , زندگی نامه بهنوش طباطبایی , بیوگرافی بهنوش طباطبایی , گالری تصاویر بهنوش طباطبایی , گالری عکس بهنوش طباطبایی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
معافيت كفالت پدر 97

در اين مقاله به موضوع معافيت كفالت پدر 97 خواهيم پرداخت. همان طور كه مطلع هستيد در كشور ايران سربازي به عنوان يك امر مقدس از سن 18 سالگي براي پسران اجبارى مي شود. مشمولان خدمت سربازي كه افراد 18 سال تمام تا 50 سال تمام را مي گويند، مي توانند در صورت داشتن شرايط خاص از معافيت و يا كسر ي خدمت استفاده كنند. در برخي از موارد مشمولان خدمت سربازي سرپرست يكي از اعضاي خانواده هستند كه با برخورداري از شرايط كفالت مي توانند معافيت كفالت دريافت كنند. البته لازم است بدانيد كه معافيت كفالت هم به صورت موقت و هم دائمي ارائه مي شود. كاربران عزيز مي توانند با مراجعه به مقاله «انواع معافيت كفالت 97» از انواع كفالت و معافيت هاي آن ها اطلاع پيدا كنند. لازم به ذكر است معافيت كفالت تنها براي كفالت بستگان درجه 1 محسوب مي شود و مهم ترين شرط بررسي آن عدم وجود غيبت در خدمت سربازي است، به ادامه مقاله معافيت كفالت پدر 97 توجه كنيد.

كفالت پدر

معافيت كفالت پدر 97 در دو صورت بررسي مي شود:

  • كفالت پدر بالاي 70 سال
  • كفالت پدر بالاي 50 سال و از كارافتاده

در نوع اول معافيت كفالت، سن پدر مي بايست بالاي 70 سال باشد، همان طور كه مي دانيد در گذشته افرادي كه سن پدر آن ها 50 سال بود، شامل اين نوع معافيت مي شدند. (البته با توجه به سن و موقعيت معافيت)

اما در حال حاضر به منظور عدالت بيشتر رعايت حق سايرين سن معافيت پدران به 70 سال رسيده است. در اين صورت داوطلباني كه با تأخير به مدرك ديپلم خواهند رسيد، نمي توانند با دور زدن قانون از اين كفالت بهره ببرند.

البته استفاده از اين نوع كفالت داراي شروطي است، به عنوان مثال:

  • عدم وجود غيبت
  • فرد مشمول به خدمت، تنها پسر بالاي 18 سال باشد.

در نوع دوم  معافيت كفالت پدر 97 كه زير 70 سال سن دارد، در صورتي كه پدر از كار افتاده باشد و مبتلا به بيماري نقص عضو، معلوليت و يا محجوريت باشد و نيازمند مراقبت مشمول باشد به اين نوع كفالت معافيت داده مي شود، لازم است بدانيد كه اين نوع كفالت داراي شروط ديگري است.

  • غيبت در خدمت وجود نداشته باشد.
  • مشمول تنها پسر بالاي 18 سال باشد.

لازم به ذكر است بيماري پدر مشمول به خدمت سربازي بايد از مواردي باشد كه شرايط معافيت به آن تعلق مي گيرد و توان عملكردهاي روزانه را از پدر مي گيرد. مشمولاني كه قصد دارند از اين نوع معافيت استفاده كنند، بهتر است به مقاله ي «بيماري هاي قابل بررسي در كفالت» مراجعه كنند. در صورتي كه بيماري پدر در موارد ذكر شده باشد، معافيت به مشمول تعلق خواهد گرفت.

توجه كنيد!

  • بيماري پدر جهت گرفتن معافيت كفالت، بنابر رأي شوراي پزشكي وظيفه عمومي خواهد بود.
  • مشمول تنها مراقب و نگهدارنده پدر باشد.
  • در صورتي كه برادري كه معافيت تحصيلي برخوردار شده است وجود داشته باشد، در صورت برخورداري از شرايط لازم معافيت كفالت موقت به مشمول داده مي شود؛ تا زماني كه معافيت تحصيلي برادر به اتمام برسد.

 


جهت اطلاع از معافيت كفالت پدر مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
فرايند اقدام معافيت كفالت 97

در اين مقاله به موضوع فرايند اقدام معافيت كفالت 97 خواهيم پرداخت. خدمت سربازي امر مقدسي است كه از سال 1304 در ايران به تصويب رسيد و تاكنون شاهد تغييرات گسترده اي در مفاد و قانون خدمت سربازي بوده ايم. افرادي كه مشمول خدمت سربازي مي شود كه در ايران از سن 18 سالگي تمام تا 50 سالگي تمام است، به مدت 21 ماه به دوره سربازي مشغول مي شوند و خدمت عمومي به همه ي افراد كه به سن قانوني رسيده اند، اجباري مي شود. مگر برخي از افراد با شرايط خاص كه مي توانند معافيت و يا كسري خدمت دريافت كنند. در آيدانيتو مي توانيد از مفاد و قوانين، شرايط و انواع معافيت ها و كسري خدمت ها با آخرين تغييرات مطلع شويد. در مقالات پيشين راجع به معافيت كفالت صحبت كرديم و از شرايط و انواع معافيت ها به طور مجزا و مفصل آگاه شديد. در اين مقاله به فرايند اقدام معافيت كفالت 97 خواهيم پرداخت تا با مراحلي كه قرار است در صورت استفاده انجام دهيد آشنا شويد. به مشمولان خدمت توصيه مي كنيم براي اطلاع از فرايند اقدام معافيت كفالت 97، در اين مقاله با ما همراه باشند.

مراحل رسيدگي به درخواست معافيت كفالت

  • در مرحله ابتدايي نياز است شناسه دفترچه راهنماي الكترونيكي خدمت وظيفه عمومي را از اينترنت دريافت نماييد و فرم هاي مشخص شده جهت شرايط معافيت خود را پر نماييد و مدارك خواسته شده را جمع آوريد كنيد. مدارك مورد نياز جهت كفالت به دو دسته تقسيم مي شود، مدارك عمومي و مدارك اختصاصي كه با توجه به شرايط كفالت دارد، مي توانيد از مدارك معافيت هر يك از انواع كفالت ها كه در آيدانيتو ثبت شده است، مطلع شويد.
  • مرحله بعدي مراجعه به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس + 10) است، مشمولان خدمت در اين مرحله به دفاتر پليس + 10 مراجعه مي كنند و مدارك جمع آوري شده را تحويل مي دهند و درخواست معافيت كفالت در سامانه دفاتر پليس +10 ثبت مي شود و به تأييديه ثبت درخواست و ارسال پرونده از طريق رابطين به وظيفه عمومي رسيدگي كننده دريافت مي شود.
  • در مرحله بعد استعلام از اداره ثبت احوال محل تولد پدر و مادر مشمول (و يا ساير مكفولين) انجام مي شود تا صحت مدارك و مدارك شناسايي تأييد شود، استعلام از سوي وظيفه عمومي رسيدگي كننده و يا دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي گرفته مي شود.
  • در مرحله بعد از استعلام بررسي نهايي پرونده توسط وظيفه عمومي انجام مي شود و ارسال دعوت نامه براي مشمولين جهت حضور در هيئت از طريق پست و يا پيامك در صورت احراز شرايط معافيت انجام مي شود.
  • بعد از بررسي هاي اوليه در صورتي كه شرايط معافيت براي مشمولين تشخيص داده شود، جلسه هيئت جهت رسيدگي برگزار مي شود.
  • مشمولان خدمت سربازي كه قصد دارند از معافيت كفالت استفاده نمايند، مي بايست مراحل گفته شده جهت تأييد معافيت را سپري كنند و در صورتي كه شامل شرايط معافيت شوند، با آن موافقت مي شود و اما در صورتي كه تأييد نشود، در مدت زمان مشخص شده مي بايست خود را معرفي كنند.

به مشمولان خدمت سربازي يشنهاد ميكنيم پس از مطالعه فرايند اقدام معافيت كفالت 97 براي اطلاعات بيشتر به مقاله بيماري هاي قابل بررسي كفالت 97مراجعه نمايند.

 

 


جهت اطلاع از مراحل معافيت كفالت مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
معافيت كفالت مادر 97

در اين مقاله به موضوع معافيت كفالت مادر 97 خواهيم پرداخت.

در اين مقاله به جزئيات معافيت كفالت و معافيت كفالت مادر 97 خواهيم پرداخت، شرايط معافيت كفالت مادر چيست و چه افرادي مي توانند بابت اين نوع كفالت، معافيت دريافت كنند. توجه داشته باشيد كه معافيت كفالت مي تواند به صورت دائم و يا موقت باشد و در صورت شرايط خاص معافيت موقت تبديل به معافيت دائم مي شود. به مشمولان خدمت توصيه مي كنيم براي كسب اطلاعات لازم با مقاله معافيت كفالت مادر 97 همراه باشند.

قبل از بيان موضوع كفالت مادر لازم است به تعريفي از عنوان مشمول بپردازيم.

بر اساس قانون نظام وظيفه تمامي افرادي كه به سن 18 سالگي مي رسند درمشمول قانون وظيفه قرار گرفته مي شوند و مشخص كردن تكليف سربازي بر آنان واجب مي شود. برخي از مشمولان خدمت كه به عنوان سرپرست اعضاي درجه ي يك هستند، مي توانند در صورت برخورداري از شروط لازم جهت معافيت، معافيت دائم و يا موقت كسب كنند. در مقاله «انواع معافيت كفالت 97» مي توانيد از كفالت هايي كه مورد بررسي جهت معافيت قرار مي گيرند، مطلع شويد. در مقاله پيش رو تنها به معافيت كفالت مادر 97 به طور كامل و مفصل خواهيم پرداخت.

معافيت كفالت مادر

معافيت كفالت مادر در دو صورت به مشمولان خدمت داده خواهد شد.

  • فوت همسر مادر
  • طلاق مادر

در صورتي كه مادر فاقد همسر باشد (طلاق و يا فوت همسر) بررسي معافيت كفالت انجام خواهد شد. البته لازم است به شروط ديگري كه جهت معافيت كفالت مادر بررسي مي شود، اشاره كرد.

  • مشمول فاقد غيبت باشد.
  • مشمول تنها پسر بالاي 18 سال باشد.

يكي از مهم ترين شروطي كه در معافيت كفالت مادر بررسي مي شود، عدم وجود غيبت در خدمت سربازي است، در صورتي كه مشمولان شامل غيبت در سربازي شوند، امكان بررسي شرايط كفالت او وجود نخواهد داشت.

به چند نكته توجه داشته باشيد:

  • از طلاق و يا فوت همسر بايد 30 ماه گذشته باشد، در طول اين 30 ماه تمام معافيت موقت به مشمولان خدمت داده مي شود و بعد از اتمام 30 ماه معافيت دائم را كسب مي كنند.
  • اگر مادر تحت پوشش كميته امداد و يا بهزيستي باشد، شرط تنها پسر بالاي 18 سال حذف مي شود و مشمولان خدمت مي توانند از طرح معافيت مددجويان استفاده كنند.
  • مشمولان بايد به عنوان يگانه مراقب و نگه دارنده مادر فاقد شوهر باشند.
  • در صورت مطلقه بودن مادر بايد تاريخ ثبت طلاق در دفاتر اسناد قبل از وورد به سن 16 سالگي مشمول باشد. در صورتي كه تاريخ ثبت طلاق بعد از 16 سالگي و قبل از سن مشموليت باشد با توجه به تبصره 2 و ماده 1 نظام وظيفه عمومي، توسط شوراي پيش بيني وضع خانوادگي مشمول در نظر گرفته مي شود و در صورت تأييد شورا، معافيت به مشمول داده مي شود.

به داوطلبان عزيز پيشنهاد ميكنيم براي اطلاع از انواع معافيت كفالت 97 به مقاله مربوطه مندرج در آيدانيتو مراجعه كنند.

 

 


جهت اطلاع از معافيت كفالت مادر مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
شرايط معافيت كفالت 97

در اين مقاله به موضوع شرايط معافيت كفالت 97 خواهيم پرداخت.

سربازي در ايران از سن 18 سالگي تمام (آغاز 19 سالگي) براي پسران درنظر گرفته مي شود و انجام خدمت سربازي بر افراد اجبارى است. تمامي افراد با رسيدن به سن مشموليت كه از 18 تا 50 سالگي تمام است، بايد وضعيت انجام خدمت سربازي خود را مشخص كنند.

برخي افراد كه با ادامه تحصيل معافيت موقت تحصيلي كسب كرده و ديگران به خدمت اعزام خواهند شد. البته طبق قوانين و ضوابط خدمت وظيفه عمومي برخي از افراد با داشتن شرايط خاص مي توانند معافيت موقت و يا دائم كسب نمايند. در اين مقاله به يكي از انواع معافيت ها، معافيت كفالت خواهيم پرداخت. مشمولان خدمت مي توانند براي اطلاع از جزئيات و شرايط معافيت كفالت 97 در اين مقاله با آيدانيتو همراه باشيد.

در مقالات قبلي از انواع معافيت كفالت 97 آگاه شديد، در اين مقاله راجع به شرايط معافيت كفالت 97 صحبت خواهيم كرد. لازم به ذكر است براي اطلاع از شرايط معافيت كفالت نياز است به مقالات مربوطه درج شده در آيدانيتو مراجعه كنيد.

شرايط معافيت كفالت

  • در ماده 44 قانون خدمت وظيفه عمومي منظور از يگان مراقبت (نگه دارنده)، مشمولي است تنها فرزند و نوه ذكور بيش از 18 سال هر پدر، مادر، جد و يا جده، تنها برادر بيش از 18 سال + خواهر يا برادر خود باشد.
  • از شرايط معافيت كفالت اصلي بررسي معافيت كفالت مشمولان خدمت سربازي، عدم غيبت در خدمت است. بنابراين افرادي كه داراي غيبت باشند، معافيت كفالت به آنها تعلق نخواهد گرفت.
  • با توجه به تغييرات قانون و مفاد معافيت كفالت، شرط سني پدربراي معافيت از 505 سال به 70سالگي رسيده است.
  • از چند برادر واجد شرايط خدمت سربازي در صورتي كه يكي از برادران به خدمت سربازي اعزام شود، يكي از برادران مي تواند تا اتمام سربازي برادر از تعويق اعزام استفاده كند.
  • در صورتي كه مشمولان مذكور به خدمت اعزام شده باشند، نمي تواند از طرح معافيت تأخير در اعزام استفاده كند.
  • يكي از فرزندان پسر سربازي كه حين خدمت سربازي فوت كند و يا يكي از فرزندان ذكور خانواده اي كه يك فرزند آن خانواده در حين خدمت سربازي فوت نموده باشد، از خدمت سربازي معاف مي شود.
  • ابتلا به بيماري يكي از بستگان درجه يك مشمول كه توان مراقبت از خود را نداشته باشد و نيازمند نگه داري باشد.
  • مشمولان خدمت سربازي توجه داشته باشند كه در حين تحصيل و معافيت موقت، مي توانند در صورت وجود شرايط معافيت كفالت، از اين نوع كفالت استفاده كنند.
  • طبق مقررات ماده 44 خدمت وظيفه عمومي در صورتي كه كفيل 5 سال پي در پي داراي شرايط معافيت موقت يكساله باشد در پايان دوره پنجمين سال به آنها معافيت دائم زماني صلح داده خواهد شد.
  • مشمولاني كه از كفالت خواهر استفاده مي نمايند، توجه كنند در صورتي كه معافيت پي در پي كمتر از پنج سال باشد و خواهر به سن 24 سالگي رسيده باشد و مشمول واجد شرايط اعزام به خدمت شود، معافيت كفالت در اين زمان به اتمام خواهد رسيد و به سربازي اعزام خواهد شد.
  • مشمولاني كه به خدمت سربازي احضار مي شوند چنانچه خود را معرفي نكنند از معافيت هاي گفته شده محروم خواهند شد. مگر اينكه در طول غيبت و در حين رسيدگي واجد شرايط معافيت كفالت شود و در ساير موارد تشخيص عذر موجه با رئيس اداره وظيفه عمومي است.
  • در مورد معافيت برادر يا خواهر صيغه، مشمولي كه با صغار از يك پدر و مادر باشد، تقدم خواهد داشت. در غير اين صورت مشمولي كه با صغار از يك پدر باشد، حق تقدم دارد و وجود برادران ناتني مانع معافيت برادر و پدر و مادري آنان نخواهد بود.

مشمولان خدمت توجه داشته باشند در اين مقاله مقررات و ضوابط كلي گفته شده است و شرايط هر يك از كفالت ها متفاوت است. بنابراين پيشنهاد مي كنيم براي اطلاع از شرايط معافيت كفالت هر يك از انواع مورد نظرتان به مقالات درج شده در آيدانيتو مراجعه كنيد.

 

 


جهت اطلاع از شرايط معافيت كفالت مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
معافيت كفالت مادربزرگ 97

در اين مقاله راجع به معافيت كفالت مادربزرگ 97 صحبت خواهيم كرد. همان طور كه مي دانيد دوران خدمت وظيفه عمومي (سربازي)، دوره اي 21 ماهه است كه به سه دوره آموزشي، كد، ضرورت تقسيم مي شود، (دوره كد، دوره ي دوماهه است كه بعد از زمان آموزشي شروع مي شود، سربازاني كه دوره كد خورده باشند، بعد از اتمام آموزشي 2 ماه آموزش تخصصي ارتش و نيروي انتظامي مي بينند)، سن مشموليت به خدمت سربازي در كشورهاي مختلفم تفاوت است. در ايران پسران از سن 18 سالگي تمام موظيف به انجام خدمت سربازي مي شوند، سن مشموليت تا 50 سالگي ادامه دارد.

طبق ماده 1 قانون خدمت وظيفه عمومي تمامي افراد ايراني كه در شمول قانون خدمت قرار دارند، موظف به انجام خدمت سربازي هستند و هيچ فرد مشمول خدمتي از سربازي معاف نمي شود مگر در شرايط خاص و مشخص، يكي از اين شرايط معافيت به دليل كفالت است، سرپرستي افراد درجه 1 كه نيازمند مراقبت و نگه داري مشمول هستند، موجب معافيت دائم و يا موقت مشمول خواهد شد. مشمولان خدمت مي توانند از انواع معافيت كفالت 97 با مراجعه به مقالات مربوطه مطلع شوند. كفالت ساير اقوام كه در اين مقاله نام برده شده از شرايط معافيت برخوردار نمي شوند.

يكي از مواردي كه در معافيت كفالت بررسي مي شود، كفالت جد و جده است. در مقالات پيشين راجع به معافيت كفالت جد به طور كامل صحبت شد و اكنون قصد داريم با طرح مقاله معافيت كفالت مادربزرگ 97 شما را با شرايط اخذ اين معافيت آشنا كنيم. براي اطلاع از جزئيات معافيت كفالت جد به مقاله “معافيت كفالت پدربزرگ 97” مراجعه كنيد.

كفالت مادربزرگ

مشمولاني كه قصد دارند از معافيت كفالت مادربزرگ 97 بهره بگيرند، توجه داشته باشند كه كفالت مادربزرگ در دو نوع مورد بررسي قرار مي گيرد:

  • مادربزرگ فاقد همسر (همسر فوت كرده باشد)
  • مادربزرگ فاقد همسر (مطلقه)

لازم به ذكر است در كفالت مادربزرگ، شرايط كفالت مادربزرگ پدري و مادري يكسان است و تفاوتي در اين قضييه وجود ندارد.

در صورتي كه مشمول از معافيت كفالت مادربزرگ استفاده نمايد، در هر دو دسته، شروط زير از الزامات بررسي و موافقت معافيت مشمول خواهد بود.

  1. مشمول فاقد غيبت باشد، در صورتي كه فرد مشمول شامل غيبت در سربازي شود، درخواست معافيت كفالت وي مورد بررسي نظام وظيفه قرار نخواهد گرفت.
  2. مشمول تنها سرپرست مادربزرگ باشد.
  3. در صورت حبس و يا …. همسر مادر بزرگ، كفالت به عهده مشمول نخواهد بود. بنابراين اين نوع معافيت بر وي تعلق نخواهد گرفت.
  4. مشمول تنها نوه مادربزرگ باشد. در غير اين صورت عدم توانايي نگهداري ساير نوه ها تأييد شود، عدم توانايي سرپرستي ساير نوه ها بر اثر بيماري كه به تأييد پزشك مورد تأييد نظام پزشكي رسيده باشد و يا سن آن ها كمتر از 18 سال باشد.

بهره مندي از كفالت مادربزرگ

  • شرط بهره مندي از كفالت مادربزرگ اين است كه تمام فرزندان فوت كرده باشند و يا در صورتي كه در قيد حيات باشند عدم توانايي آنان در نگهداري و سرپرستي مادربزرگ اثبات شود.
  • لازم به ذكر است در قيد حيات بودن پدر مشمول در برعهده گرفتن كفالت مادربزرگ (مادري) مانع اين امر نخواهد بود و همچنين در قيد حيات بودن مادر مشمول در برعهده گرفتن كفالت مادربزرگ (پدري) مانع از معافيت مشمول نخواهد شد.

كاربران عزيز مي توانند با مراجعه به مقاله شرايط كفالت مادربزرگ 97 از جزئيات شرايط معافيت اين نوع كفالت مطلع شوند.

 

 


جهت اطلاع از معافيت كفالت مادر بزرگ مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
معافيت كفالت برادر 97

در اين مقاله معافيت كفالت برادر 97 مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

همان طور كه مي دانيد خدمت سربازي در ايران دوره اي 21 ماهه است كه از آغاز سن مشموليت به پسران واجب مي شود. منظور از سن مشموليت 18 سالگي تمام تا 50 سالگي تمام است كه هر فرد (مذكر) با ورود به اين سن مكلف به انجام خدمت وظيفه عمومي (سربازي) مي باشند. برخي از افراد با معافيت موقت تحصيل اعزام به خدمت سربازي را به تعويق مي اندازند اما نكته اي كه حائز اهميت است، اجراي وظيفه افراد مشمول خدمت است كه برخي از افراد با توجه به شرايط خاصي كه دارند، مي توانند معافيت دائم، موقت و يا كسري خدمت دريافت نمايند كه براي معافيت و … شرايط فرد به صورت ريزبينانه بررسي خواهد شد و افرادي كه از شروط معافيت برخوردار باشند، كارت معافيت براي آنها صادر مي گردد.

يكي از راه هاي معافيت، سرپرست اعضاي درجه 1 مي باشد كه در شرايط خاصي معافيت به مشمول تعلق مي گيرد. برخي از افراد كه به عنوان تنها سرپرست و نگهدارنده يكي از اعضاي خانواده هستند، شامل طرح معافيت كفالت مي گردند. معافيت كفالت برادر 97كه موضوع اين مقاله مي باشد راجع به شرايط اخذ معافيت كفالت برادر و جزئيات اين معافيت مي پردازد، به مشمولان خدمت سربازي كه قصد دارند از اين نوع معافيت بهره مند شوند، توصيه مي كنيم با آيدانيتو همراه شوند تا به پاسخ تمام سؤالات خود برسند.

طبق ماده 1 قانون خدمت: : دفاع از استقلال و تماميت اراضي و نظام جمهوري اسلامي ايران و جان و مال و ناموس مردم وظيفه ديني و ملي هر فرد ايراني است و در اجراي اين وظيفه كليه اتباع ذكور دولت جمهوري اسلامي ايران مكلف به انجام خدمت وظيفه عمومي برابر مقررات قانون خدمت وظيفه عمومي مي باشند. و هيچ فرد مشمول خدمت وظيفه عمومي را جز در موارد مصرحه در اين قانون نمي توان از خدمت معاف كرد.»

كفالت برادر

معافيت كفالت برادر 97 در دو دسته بررسي مي شود:

  1. كفالت برادر كمتر از 18 سال
  2. كفالت برادر بيش از 18 سال

مهم ترين شرطي كه موجب مي شود درخواست معافيت كفالت برارد كمتر از 18 سال مورد بررسي قرار بگيرد، عدم وجود غيبت در خدمت سربازي است به نحو ديگر مي توان گفت اگر فردي دچار غيبت خدمت سربازي و عدم توجيه غيبت شود، معافيت كفالت وي بررسي نخواهد شد. از شرايط ديگر مي توان گفت مشمول مي بايتس تنها سرپرست و نگهدارنده برادر خود باشد و پدر فوت كرده باشد و مشمول تنها برادر بالاي 18 سال باشد و در صورتي كه برادر بالاي 18 سال ديگري باشد، با نظر پزشكان عدم صلاحيت وي  (به علت بيماري) تأييد مي شود و مشمول تنها فرد سرپرست باشد.

در معافيت كفالت برادر بيش از 18 سال نيز عدم وجود غيبت از شروط اصلي بررسي اين نوع معافيت مي باشد. مشمول مي بايست تنها سرپرست برادر كبير نيازمند مراقبت خود باشد و برادر وي فاقد پدر، همسر، فرزند ذكور غير محجور باشد.

به مشمولان خدمت توصيه مي كنيم براي اطلاع از شرايط معافيت كفالت برادر 97 به مقالات مربوطه در آيدانيتو درج شده است، مراجعه كنند. تا به صورت مفصل تري با شرايط معافيت آشنا شوند و همچنين از نكات قابل توجه در بررسي اين نوع معافيت مطلع شوند.

همچنين لازم است براي اقدام به معافيت كفالت برادر 97، از مدارك عمومي و اختصاصي جهت ثبت نام مطلع شويد كه مي توانيد با مراجعه به مقاله مدارك معافيت كفالت برادر 97 از مدارك عمومي و اختصاصي هر دو شرط معافيت كفالت برادر (معافيت كفالت برادر كمتر از 18 سال و معافيت كفالت برادر كبير نيازمند مراقبت) مطلع شوند.

در نهايت پيشنهاد مي كنيم سري هم به مقاله فرآيند اقدام معافيت كفالت 97 بزنيد.

 

 


جهت اطلاع از معافيت كفالت برادر مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
معافيت كفالت پدربزرگ 97

در اين مقاله به موضوع معافيت كفالت پدربزرگ 97 خواهيم پرداخت.

طبق ماده 1 قانون خدمت وظيفه عمومي: ” دفاع از استقلال و تماميت ارضي و نظام جمهوري اسلامي ايران و جان و مال و ناموس مردم وظيفه ديني و ملي هر فرد ايراني است و در اجراي اين وظيفه كليه اتباع دكور دولت جمهوري اسلامي ايران مكلف به انجام خدمت وظيفه عمومي در برابر مقررات قانون خدمت وظيفه عمومي هستند و هيچ فرد مشمول خدمت وظيفه عمومي را جز در موارد مصرحه در اين قانون نمي توان از خدمت معاف كرد.”

يكي از دلايل روشن معافيت سربازي 97، معافيت كفالت پدربزرگ 97 مي باشد كه در صورت برخورداري از شرايط و قوانين به سرپرستان جد (پدري و مادري) تعلق مي گيرد، لازم به ذكر است تمامي موارد به طور دقيق و ريزبينانه بررسي خواهد شد و افراد سرپرست پدربزرگ و يا مادربزرگ در صورت برخورداري از شرايط معافيت از اين نوع معافيت بهره خواهند برد.

مشمولان خدمت در واقع افرادي هستند كه به سن قانوني جهت انجام خدمت سربازي برسند، سن مشموليت خدمت وظيفه عمومي در ايران 18 سالگي تمام تا 50 سالگي تمام مي باشد و افراد (پسران) كه به سن مشموليت مي رسند موظف هستند وضعيت خدمت سربازي خود را مشخص نمايند.

كفالت جد

كفالت جد منظور پدربزرگ پدري و مادري مي باشد كه قانون كفالت براي هر دو نوع جد (پدري و مادري) يكسان عمل مي كند. به مشمولان خدمت كه قصد دارند از معافيت كفالت جد بهره مند شوند، بهتر است با مطالعه مقاله پيش رو، از شرايط بررسي مطلع شوند.

  • از شروط مهم و اوليه جهت بررسي معافيت كفالت جد، عدم وجود غيبت در خدمت سربازي مشمول است ،در صورتي كه مشمول غيبت در سربازي داشته باشد از بررسي معافيت وي جلوگيري خواهد شد.
  • از ديگر شروط بررسي معافيت كفالت تنها سرپرست بودن مشمول است. بنابراين پدربزرگ بايد فاقد فرزند باشد يعني تمامي فرزندان (دختر و پسر) فوت كرده باشد تا سرپرستي او به مشمول داده شود.

كفالت جد در دو مورد بررسي مي شود:

مشمولان خدمت كه مي خواهند از معافيت كفالت پدربزرگ (مادري) بالاي 70 سال استفاده كنند، توجه داشته باشند كه در قيد حيات بودن پدر مشمول مانع دريافت معافيت نمي شود و تنها فاقد فرزند بودن پدر بزرگ (خاله، دايي و مادر) حائز اهميت است.

در صورتي كه مشمول بخواهد از معافيت كفالت پدربزرگ كه سن كمتر از 70 سال دارد، استفاده كند، شرط تأييد پزشكان در بيماري عدم توانايي در انجام امور روزانه از الزامات است و شرايط عدم وجود غيبت و تنها نوه بالاي 18 سال بودن نيز بررسي مي شود.

توجه كنيد

در صورتي كه مشمول پسر عمه، پسر خاله و … (نوه هاي ديگر) كه سن آنها بيش از 18 سال باشد، مي بايست عدم توانايي آنان در سرپرستي پدربزرگ (مادري – پدري) بررسي مي شود و با شرط تأييد پزشكي كه مورد تأييد نظام وظيفه است، مبني بر بيماري و ناتواني در برعهده گرفتن سرپرستي جد، معافيت كفالت به مشمول داده مي شود.

براي اطلاع از شرايط و نحوه معافيت كفالت مادربزرگ 97 به مقالات مربوطه مندرج در آيدانيتو مراجعه كنيد.

 


جهت اطلاع از معافيت كفالت پدر بزرگ مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
مدارك معافيت كفالت 97

در اين مقاله به موضوع مدارك معافيت كفالت 97 پرداخته ايم. به مشمولان خدمت كه شامل يكي از انواع معافيت كفالت شده اند، توصيه مي كنيم قبل از اقدام به معافيت از مدارك معافيت كفالت 97 مطلع شوند.

در اين مقاله مدارك عمومي و اختصاصي هر نوع كفالت به صورت مجزا ارائه شده است، در ادامه مشاهده خواهيد كرد.

مدارك عمومي معافيت كفالت

  1. تكميل برگ شماره 1 (اطلاعات فردي)
  2. تكميل برگ شماره 2 (درخواست معافيت)
  3. اصل و كپي تمامي صفحات شناسنامه و كارت ملي مشمول
  4. اصل و كپي تمامي صفحات و كارت ملي اعضاي خانواده (برادر و خواهر تني و ناتني)
  5. عكس 3×4 تمام رخ سياه و سفيد با زمينه روشن مشمولان و مكفول
  6. گواهي آخرين مدرك تحصيلي يا اشتعال به خدمت از نيروي انساني يگان محل خدمت
  7. تكميل فرم برگ شماره 3 (استشهاد تأييديه وضعيت مشمولان)
  8. گواهي فوت بستگان مشمولان كه موجب معافيت وي مي باشد (در صورت فوت)
  9. گواهي طي آموزش رزم مقدماتي و يا گواهي پايان دوره آموزشي تكميل بسيج
  10. پاسخ ثبت احوال محل صدور شناسنامه بستگان، پيرامون تحولات سه سجلي آنان (جهت مشخص شدن تعداد فرزند، تعداد ازدواج و طلاق، احراز نسبت، تغييرات سني)
  11. فيش هاي بانكي مربوط به تعرفه هاي معافيت و هزينه هاي مربوط به صدور كارت معافيت (معاف شدگان)

مدارك اختصاصي

علاوه بر ارائه مدارك عمومي، مدارك اختصاصي جهت صحت كفالت مورد نظر از الزامات ثبت نام اوليه مي باشد.

مدارك معافيت كفالت ها با توجه به انواع مختلف كفالت، متفاوت مي باشد و براي مشخص شدن مدارك هر نوع كفالت به مقالات مندرج در آيدانيتو مراجعه كنيد.

به طور كلي مي توان گفت در برگه ي رأي پزشكان مبني بر صحت ادعاهاي مشمولين جهت گرفتن معافيت و مدارك مورد نياز جهت مشخص نمودن وضعيت مكفولين مورد نياز مي باشد.

به مشمولان خدمت توصيه مي كنيم براي اطلاع از مدارك اختصاصي كفالت ها به مقالات مرتبط مراجعه كنند.

شرايط عكس ارسالي

  • مو صورت و سر مشمول متعارف و معمولي باشد.
  • عكس به صورت تمام رخ گرفته شود و گوش (نيم رخ) مشخص نباشد.
  • عكس مشمول فاقد زيورآلات، كروات، آرايش سر و صورت باشد.
  • زمينه ي عكس كاملاً سفيد باشد

راهنماي تكميل برگ شماره 1 (مشخصات فردي)

لطفاً جهت تكميل برگ شماره 1 به اين نكات توجه كنيد.

  1. مشخصات خواسته شده به صورت كاملاً خوانا و كامل و صحيح وارد شود.
  2. لازم است مشخصات ظاهري خواسته شده (قد، وزن، رنگ چشم و …) به صورت دقيق درج شود.
  3. در قسمت پيشنهادات اعزام، توجه كنيد كه تاريخ پيشنهادي به منزله تاريخ اعزام نخواهد بود و بعد از بررسي در صورت مجاز شدن و موافقت سازمان تأييد و در غير اين صورت تاريخ ديگري مشخص خواهد شد.

جدول تعرفه قانوني معافيت كفالت

در ادامه مي توانيد جدول تعرفه هاي قانوني بابت ارائه خدمات وظيفه عمومي در رسيدگي به درخواست مشمولان خدمت را در ادامه مشاهده كنيد.

معافيت كفالت
توضيح هزينه مبلغ
هزينه حق كمبود صدور كارت 1000
هزينه چاپ كارت هوشمند معافيت 8200
تعرفه صدور كارت معافيت دائم بر اساس مقطع تحصيلي ميزان جريمه خريد خدمت

 

به مشمولان خدمت سربازي توصيه ميكنيم پس از مطالعه مدارك معافيت كفالت 97 مقاله فرايند اقدام معافيت كفالت 97را نيز مطالعه نمايند.

 


جهت اطلاع از مدارك معافيت كفالت مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397
معافيت كفالت خواهر 97

در اين مقاله به موضوع معافيت كفالت خواهر 97 پرداخته ايم. مشمولان خدمت مي توانند با مطالعه اين مقاله از جزئيات معافيت كفالت خواهر 97 و شرايط اخذ معافيت كفالت خواهر مطلع شوند. هر چند مشمولان خدمت كه از معافيت كفالت خواهر در سال هاي اخير استفاده نموده اند، نسبت به ساير معافيت هاي كفالت كمتر بوده است اما با اين حال در نظر داريم با مطرح كردن اين موضوع شما را با كفالت خواهر آشنا كنيم تا در صورت واجد شرايط بودن از اين نوع معافيت بهره مند شويد.

همان طور كه مي دانيد سربازي دوره اي 21 ماهه است كه از سن 18 سالگي به پسران اجبار مي شود و تنها كساني كه از شرايط خاص برخوردار هستند، مي توانند از معافيت و يا كسري در خدمت استفاده نمايند، يكي از دلايل معافيت سربازي سرپرست و نگه دارنده يكي از اقوام درجه 1 مي باشد. در اين مقاله مي توانيد راجع به معافيت كفالت خواهر مطلع شويد.

شرايط اخذ معافيت كفالت خواهر چيست؟ در صورتي كه خواهر شاغل باشد آيا اين معافيت به مشمول تعلق مي گيرد؟

در صورتي كه مادر در قيد حيات باشد، آيا معافيت كفالت خواهر ممكن است؟ در صورتي كه پدر در حبس و … باشد، كفالت خواهر به برادر مشمول خدمت تعلق مي گيرد؟ و … در اين مقاله به تمامي سؤال هاي مطرح شده پرداخته مي شود.

كفالت خواهر

مشمولان خدمت كه متقاضي معافيت كفالت خواهر 97 هستند به اين نكته توجه كنند كه كفالت خواهر در 2 مورد بررسي معافيت قرار مي گيرد:

  1. معافيت كفالت خواهر مطلقه
  2. معافيت كفالت خواهر مجرد

معافيت كفالت خواهر مطلقه در صورتي كه خواهر فاقد همسر و پدر و سرپرست ديگري باشد و فرزند ذكور بالاي 18 سال نداشته باشد، مورد بررسي قرار خواهد گرفت. لازم است به اين نكته توجه كنيد كه در صورتي كه مشمول خدمت دچار غيبت شده باشد، اين نوع معافيت براي وي بررسي نخواهد شد. بنابراين از مهم ترين اصل هاي بررسي معافيت كفالت خواهر مطلقه عدم وجود غيبت خواهد بود.

معافيت كفالت خواهر مجرد در صورتي كه خواهر فاقد پدر باشد مورد بررسي قرار خواهد گرفت. البته اين نوع كفالت قوانين ديگري نيز دارد كه در ادامه به آن آشنا خواهيد شد.

  • در مطالب فوق گفته شد خواهر فاقد پدر باشد، منظور از اين عبارت تنها فوت پدر مي باشد و در صورت طلاق گرفتن پدر و مادر، زنداني بودن پدر و هر يك از شرايطي كه پدر در قيد حيات باشد، مانع از معافيت اين نوع كفالت مي شود.
  • مشمول مي بايست برادر تني خواهر باشد تا معافيت كفالت وي بررسي شود.
  • در صورتي كه مادر در قيد حيات باشد، شرايط كفالت خواهر به دست مشمول تغييري نمي كند، ما در هر شرايط جسماني و سني باشد مانع از معافيت مشمول نخواهد شد.
  • شاغل بودن خواهر نيز تأثيري در معافيت كفالت ندارد.
  • مشمولان خدمتي كه قصد دارند از معافيت كفالت خواهر بهره ببرند، توجه كنند در صورتي كه برادر بالاي 18 سال ديگري داشته باشند، تنها در صورتي به معافيت مشمول رسيدگي مي شود كه بنا به رأي پزشكان برادر ديگر بيمار و فاقد صلاحيت سرپرستي و كفالت خواهر را داشته باشد و در صورتي كه برادر سرپرست فوت نمايند، برادر ديگر مي تواند به عنوان سرپرست خواهر معافيت دريافت نمايند.
  • معافيت كفالت خواهر 97 در صورتي بررسي مي شود كه مشمول عملاً سرپرست خواهر باشد.
  • در صورتي كه سرپرستي خواهر فاقد پدر به سازمان هاي خيريه داده شود، برادر مي تواند در خواست معافيت كفالت خواهر نمايد.

كاربران عزيز مي توانند براي اطلاع بيشتر از شرايط معافيت كفالت خواهر به مقاله مرتبط مندرج در آيدانيتو مراجعه نمايند.

 

 


جهت اطلاع از معافيت كفالت خواهر مي توانيد از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور بدون گرفتن كد با9099071973 تماس حاصل نماييد. 
پاسخگويي از ۸ صبح الي ۱۲ شب حتي ايام تعطيل
به دليل شلوغي خطوط در صورت شنيدن صداي بوق اشغال مجددا تلاش نماييد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1397